Doet teken verwijderen pijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze laten zitten doet op lange termijn meer pijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En pijn is wel heel relatief. Wat de een pijnlijk vindt, zal een ander amper voelen.

Antwoorden (1)

Nee dat doet geen pijn. Het is wel erg belangrijk dat je het goed doet om te voorkomen dat de teek zijn maaginhoud in je bloedbaan terechtkomt met alle besmettingsgevaar van dien.
Op onderstaande site zie je hoe je dat het beste kunt doen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Teken verwijderen

Een teek die al in de huid vastzit, moet zo snel mogelijk worden verwijderd, maar wel op een goede manier. De reden hiervoor is met name dat teken ziekteverwekkers bij zich kunnen dragen, waaronder de Borrelia-bacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt. Er zijn echter veel misverstanden over de manier van verwijderen.
Ceeve