Hoe kan je de flexibiliteit van je vingers trainen?

Ik zou graag mn vingers los van elkaar willen kunnen bewegen en gewoon ze flexibeler hebben. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Met behulp van bijv dit ding: http://www.medipreventiecentrum.nl/dumbells/gripmaster-blauw-light-digiflex-vingertrainer-handtrainer-vinger-hand-training-onderarmspieren-fitness-revalidatie-fysiotherapie-oefentherapie-o23b
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank

Andere antwoorden (3)

Gewoon, proberen, probeer uit te zoeken wanneer welke vinger beweegt, als je de juiste vinger heb, dan doorgaan op die vinger, daarna kwestie van trainen, zo deed ik het ook.

Toegevoegd na 53 seconden:
Zo moet je zelfs de juiste spier/zenuw om je oor te bewegen, terug kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doe een typecursus, bij voorkeur op een ouderwetse typemachine. Je leert je vingers los van elkaar te bewegen en bij gebruik van een ouderwetse typemachine (niet electrisch) moet je voor elke letter veel meer kracht zetten dan bij een modern toetsenbord. Uiteindelijk kan je dan je vingers goed los van elkaar bewegen en kan je nog '10 vingers blind' typen ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om beter kracht te kunnen zetten met gitaarspelen, heb ik mijn vingers als volgt getraind:
leg je hand plat op tafel en til beurtelings van duim naar pink elke vinger op en laat die met kracht terug op de tafel 'vallen' (zodat je geluid hoort), dan dezelfde weg terug. Variatie: hetzelfde maar nu met twee vingers tegelijk. Dan sneller. Met twee handen tegelijk. Deze oefeningen kun je overal doen. Het resultaat is niet alleen dat je meer kracht ontwikkelt, maar ook dat je leert elke vinger apart aan te sturen.