Hoelang duurt het voordat een haring uit je maag is?

Dit omdat ik negen uur geleden een haring op heb en nog steeds haringboertjes laat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Reddie
11 jaar geleden
Als je het over een zoute haring hebt, die zou volgens mij met een kwartiertje al uit je maag zijn. Die is namelijk al voorverteerd door zijn eigen sappen.
Als ie nog leefde is tie binnen een paar seconden weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die boeren komen ondertussen van dieper, dit is gas dat vanuit je dunne darm, naar je maag opstijgt.

Het beste antwoord

Dat hangt erg af van de versheid van de gegeten haring; blijkbaar was die van jou niet zo vers. Meestal duurt het niet langer dan 4 uur, zeker als je weer wat eet. Als de haring iets verrot is hebben de darmen niet zo'n trek in die haring en wachten tot je maag er nog meer maagzuur tegenaan gooit om zeker te zijn dat je niet ziek wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord en ook een + Maar volgens mij kan een tikkeltje bedorven haring wel een oorzaak zijn, maar er kunnen veel meer oorzaken zijn. Slecht geslapen, vorige maaltijd was te overdadig, biologische klok beetje in de war, griepje op komst, of enorm zenuwachtig voor een examen. Allemaal zaken die van invloed kunnen zijn op de spijsvertering. Ook dan hebben je darmen er niet zo'n "trek" in, en duurt het allemaal wat langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, ik denk dat dit ook wel voorkomt bij verse haringen hoor!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ken iemand die is gek op makreel, maar die zegt dat als ze er al een klein beetje van eet, dat de rest van de dag nog eet. Ik heb dat met sate.