Geel wondvocht wat te doen?

Er komt geel wondvocht uit de wond.
Niet veel!
Geen pijn ofzo!

Maar moet ik mijn pc bellen?
Of kan ik gewoon dinsdag de controle afwachten.

Heb het afgedekt net een vette gaas, daaroverheen een steriel gaasje.(voor het vlekken en doorlopen)

Doe ik dat goed?

Toegevoegd na 8 minuten:
Pc
Plastische chireurg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.3K
Amadea
12 jaar geleden
Je pc bellen? Pc ken ik alleen als afkorting voor personal computer, maar jij bedoelt er blijkbaar een persoon mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry
Plastisch chireurg
Amadea
12 jaar geleden
Uit jouw reactie bij de vorige vraag over de gevolgen van die operatie begrijp ik dat je gisteren nog wondcontrole hebt gehad. Wat zei men toen over de toestand van de wonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het er netjes uitzag alleen toen lekte er niets. Het branderigheid kwam van de hechtingen, die losgenipt. Daar geen last meer van, en de stiristrips gaven extra jeuk.

Het beste antwoord

Ik had net een heel verhaal getypt bij je vraag over een branderig gevoel bij je wonden, maar de vraag was net gesloten toen ik 't wilde verzenden.

Nu lees ik dit, en denk ik echt dat je alert moet zijn op een eventuele infectie. Geel wondvocht an sich hoeft niet erg te zijn, maar in combinatie met toegenomen roodheid, verdikking of andere klachten, kan het duiden op een wondinfectie. Zeker als het pusserig gaat worden. Let ook op de geur: als die onaangenaam is, is de kans redelijk aanwezig dat je een beginnende wondinfectie hebt.

Ik las bij de andere vraag dat het gaat om een borstverkleining? Dat is niet niks, een heftige operatie met vrij grote wonden. Daarbij wil je écht bij je borsten geen gedoe meer na zo'n grote operatie. Dat bij elkaar maakt dat ik extra alert zou zijn. Bij een kleine wondje zou ik niet meteen alarm slaan als er eens wat vocht uitkomt, maar hierbij zou ik echt 'on the safe site' willen blijven.

Bel anders even met de huisartsenpost, en vraag of zij het verantwoord vinden dat je wacht tot maandag voor je contact opneemt. Afhankelijk van eventuele andere klachten willen ze je misschien toch even zien, of ze besluiten dat het zo weinig is en er geen verdere tekenen van infectie zijn, dat je af kunt wachten. Wat een arts waarschijnlijk zal doen, is een antibiotische zalf voorschrijven. Een geïnfecteerde wond kan niet goed genezen, maar bij een kleine infectie of bij iets waarvan niet eens duidelijk is dát het een infectie is, is het niet altijd meteen nodig om antibiotica te slikken. Zo'n zalf kan dan een effectieve behandeling zijn. Het kan trouwens ook dat alleen goed ontsmetten met betadine voldoende is, of dat er toch meer infectietekenen zijn en dat je alsnog een kuur krijgt. Maar ik zou even bellen voor overleg, dan hoef je je het weekend er niet verder druk om te maken. Misschien valt het allemaal reuze mee, maar dan weet je dat maar vast, en kun je met een gerust hart je controleafspraak afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt borstverkleining..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even gebeld, even aankijken was de reactie.
Geen koorts enz. Erg bedankt voor je reactie!!
Verder moet ik er een gaasje opdoen, maar niet vet. Anders kan de vond slechter schoon worden onder de douche omdat er een filmkaagje achterblijft. Dank je!!!

Andere antwoorden (2)

bij verkoudheid is het zo dat als je snot geel wordt dat de verkoudheid aan het overgaan is , en dat is volgens mij met wondvocht ook zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou de wonde toch ook even goed ontsmetten met Betadine en enkel een dik steriel gaas op leggen.Doch als het pijn begint te doen je dokter bellen.
fremar