Mijn been staat op trilstand. Wat is er aan de hand?

Onderin mijn linkerbeen heb ik een trillend gevoel, diep van binnen, net alsof er een telefoon op trilstand in zit. Het is al een paar dagen gaande, soms trilt het een hele tijd niet, nu trilt het om de paar seconden. Is dit een gek zenuwtrekje of is er iets anders aan de hand?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Instellingen
Telefoon
Gebeld worden
Trillen (uitvinken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tomaat: heb ik al geprobeerd! Werkt niet! Mijn been opnemen werkt ook niet, er is niemand aan de andere kant van de lijn ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
XD wat een nuttig gesprek hierzo! Haha! Maar nu wilde ik toch nog wel even iets weten, zie je je been ook daadwerkelijk trillen? Ik had dit ook een tijdje daar bij mn schouderblad(terwijl ik in de les zat zeer vervelend!) maar dat gaat vanzelf over, hoe het veroorzaakt wordt geen idee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Harde reset...?

Het beste antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben, vermoeidheid, beknelde zenuw, maar ook bijvoorbeeld magnesium tekort, ga dus even naar de huisarts of als je er erg veel last van ondervindt weekendarts hiermee. Die kan het onderzoeken, voor ons is het raden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Magnesium, dat is een goeie... Ik heb daar wel vaker verschijnselen van. Het is niet echt heel lastig, meer een klein beetje irritant. Ik ga maar eens een potje pietamientjes halen denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Gezondheidsraad stelt dat een magnesiumtekort niet vaak voorkomt, omdat het mineraal in veel levensmiddelen zit, zoals groene groenten, granen en noten. Toch zijn er redenen om te twijfelen aan voldoende inname van magnesium.
Ongezond eten is de belangrijkste oorzaak van een tekort. Voeding op basis van veel geraffineerde koolhydraten, zoals witmeelproducten, bevat nauwelijks magnesium.
Hoe weet je nu of je een tekort aan magnesium hebt? Vermoed je dat je een of meerdere ernstige symptomen van een tekort hebt, overleg dan met je arts. Met een test die de bloedwaarde en de celwaarde meet, is een magnesiumtekort goed vast te stellen.
Heb je klachten die op een tekort kunnen wijzen, kijk dan ook eens kritisch naar je leefstijl en dagelijkse voeding. Gebruik je veel witmeelproducten en suikerrijk voedsel, eet je weinig groenten? Dan is de kans groot dat je kampt met een (licht) tekort.
Met meer groene groenten, bonen, peulvruchten, bananen, volkoren granen, pure chocolade en vooral noten kun je je inname van magnesium verbeteren. Cashewnoten, amandelen en pinda's bevatten veel magnesium, en ook pindakaas is een goede leverancier.
Je lichaam neemt magnesium het beste op uit voeding. Eventueel kun je tijdelijk als aanvulling magnesiumpillen slikken om te kijken of je klachten verminderen. Magnesiumcitraat wordt meestal het beste opgenomen. Let goed op de maximaal veilige dosis van 250 milligram magnesium per dag!
Als je te veel slikt, krijg je dunne ontlasting of diarree. Een langdurige flinke overdosis kan uiteindelijk leiden tot hartritmestoornissen.
Neem magnesiumpillen niet kort voor of gelijk met een maaltijd, omdat het mineraal maagzuur nodig heeft om te kunnen worden opgenomen. Zwangere vrouwen die twijfelen of ze een tekort hebben, kunnen dat het best bespreken met hun arts of verloskundige. Ik adviseer je toch even naar de arts te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik voldoe in elk geval niet aan de criteria, eet veel groenten, muesli en cashewnoten. De rest van de noten helaas niet, want daar ben ik dan weer zwaar allergisch voor. Maar ik heb een tijdje magnesium geslikt omdat ik 's nachts kramp had in mijn benen, en dat hielp prima. Pure chocolade: joepie!