Ik heb zware hoofdpijn wat kan de ooraak zijn ?

Ik heb het ongeveer 2 weken
Ik heb het nooit de hele dag het komt plotseling het duurt ongeveer 30 min tot een uur.
Het voelt alsof er kogels door mn hoofd na achteren gaan.
Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

De meeste hoofdpijn valt onder 'spierspanningshoofdpijn', waarvan de oorzaken tot op dit moment grotendeels in het duister gehuld zijn. Er is voor zover nu bekend geen volledig verklaarbare lichamelijke oorzaak. Inmiddels is wel bekend dat kleine verkrampingen in spieren, myofasciale triggerpoints genaamd, een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de symptomen.
Hoofdpijn kan daarnaast worden veroorzaakt door:

Ziekte - zoals griep, migraine en bijholteontsteking, hoge bloeddruk, vergiftiging
Oogklachten
Ingespannen kijken bij onvoldoende licht
Langdurige inspanningen
Te weinig drinken
Te weinig slaap (zogenaamde vermoeidheidshoofdpijn)
Trauma aan het hoofd
Trauma van de nek (cervicogene hoofdpijn)
Alcoholmisbruik, de zgn. 'kater'
Plotselinge temperatuurdaling (ijshoofdpijn)

Hoofdpijn kan verholpen worden door:

Voldoende nachtrust
Voldoende eten en drinken opnemen
Voldoende lichaamsbeweging en frisse lucht
Het gebruik van alcohol, chocolade, koffie en tabak beperken
Massage van de monnikskapspier
Medicijnen is een aantal medicijnen om hoofdpijn tegen te gaan.

De bekendste zijn:

Aspirine
Ibuprofen
Paracetamol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Maar kijk ik herken normale hoofdpijn dat heb ik soms als ik stress heb of niet goed geslapen heb,
Maar deze pijn kan ik niet beschrijven het begint van voren tot helemaal achterin me hoofd zelfs boven in me hoofd.
Als ik me omdraai valt de druk van de pijn aan die kant en ook andersom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend voor je. Goede nachtrust, niet te lang voor je pc zitten. Relaxen morgen en een wandeling in de frisse lucht helpt ook misschien.
Wat je beschrijft klinkt als migraine, een collega van mij heeft er ook last van. Over de oorzaak heb ik dit gevonden:

''Migraine ontstaat doordat de samenwerking tussen bloedvaten en zenuwbanen in de hersenen tijdelijk verstoord raakt. Aanleg speelt hierbij een rol. Waarom de een zelden een aanval heeft en de ander heel vaak is niet bekend. Meestal is er geen duidelijke aanleiding. Soms ontstaat een aanval na lang slapen, uitslapen of juist te kort slapen, na een nachtdienst, na vasten of na stress. Ook bepaalde stoffen in voedingsmiddelen kunnen de aanvallen uitlokken, bijvoorbeeld smaakversterker (in chinese en kant- en klaargerechten), sulfiet (in wijn), nitraat (in bleekselderij, andijvie, spinazie, sla, venkel, koolrabi, spitskool, chinese kool en rode bieten) en aspartaam (kunstmatige zoetstof).''

Als je er last van blijft houden zou ik toch even naar je huisarts gaan; misschien is het iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij hebt had ik ook mijn vriend, bij mij was de oorzaak gewoon te weinig slaap. Oplossing? een uurtje eerder naar bed en je voelt je weer lekker en hebt geen last meer van je hoofdpijn.
Als dit niet helpt kan het migraine zijn, je kan het beste opzoeken of er bij jouw een paar symptomen voorkomen zoals de laatste tijd veel meer gesnoep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook even een ogentest doen ?
dat sluipt er ook zo in dat je ogen heel erg moeten inspannen