Kun je heel extravert zijn maar toch verlegen?

Ik ken iemand die altijd veel praat, aanwezig is, grappig, grote mond, middelpunt wil zijn maar zegt dat ze in het echt erg verlegen is. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De meeste mensen hebben zowel introverte als extraverte eigenschappen. Dit betekent dat zij in sommige situaties meer extravert gedrag, en in andere situaties weer meer introvert gedrag kunnen vertonen.
Het is niet zo, dat introvert zijn een synoniem is van verlegenheid. Introverte mensen kunnen zich vaak sociaal makkelijk en zelfs "outgoing" gedragen maar het kost ze vaak wat meer moeite en energie als bij extraverte mensen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Introvert_en_extravert

Antwoord: ja, dat kan zeker en hoeft niks met toneelspelen te maken te hebben, alhoewel ook dat natuurlijk ook een mogelijkheid kan zijn.Geen mens is gelijk aan een ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zij neemt waarschijnlijk een pôse aan. Dus acteert haar extravertheid. Om niet verlegen over te komen. Ze kan dus wonderschoon acteren. Ja het kan, ik ken meer van dit soort mensen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat kan! ik ben heel erg verlegen en dat gelooft (bijna) niemand: een op een prima, zodra er een groepje is: moeilijk zo niet onmogelijk.

als ik voor een groep mij bekende mensen sta, sla ik dicht, weet ik totaal niet meer wát ik wilde zeggen of vragen.

ik heb het gehad dat ik de groep mensen wilde uitnodigen bij mij thuis, nogmaals ik kende ze allemaal, 18 mensen, ik stond daar, ging hakkelen en wist niet meer wat ik überhaupt wilde zeggen, terwijl ik in de groep als een van gangmakers bekend stond!

zodra alle aandacht op mij (kwatta) gericht was, kwam er niets meer uit: einde verhaal!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+