Hoeveel mag je gebruiken van het slaapmiddel Melatomine?

Het schijnt onschuldig te zijn is ook gewoon te koop bij de drogist. Alleen het helpt mij niet. Mensen zeggen dat je er veel meer van kan gebruiken dan 1 pilletje. In het buitenland mag dat wel. Wie weet er wat van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Melatonine werkt eigenlijk alleen als je een melatonine deficientie hebt. Je moet gewoon wat experimenteren met: - tijdstip van innemen - hoeveelheid En dan zien wat voor jou het beste werkte. De voorgeschreven dosering in Nederland is aan de voorzichtige kant. Ik ken mensen die een veelvoud daarvan slikken. Maar die staan daarbij wel onder medische controle. Bij twijfel, arts raadplegen.

Als je meer wil nemen dan de pilletjes van de drogist, moet je het jezelf laten voorschrijven door de huisarts. Dan stemmen ze het af op je lichaamsgewicht. Bij de apotheek zorgen ze dan dat je de goede pillen krijgt. Let op: melatonine wordt in bijna geen enkel geval vergoed door de verzekering (behalve als je blind bent, geloof ik). Hoeveel je nodig hebt om het werkzaam te laten zijn, is bij iedereen verschillend. Melatonine is trouwens geen middel dat je helpt me 'doorslapen', maar met 'in slaap vallen'. Dus als je moeite hebt met het laatste, heb je er mogelijk baat bij. Als je een lange, ongestoorde nacht wilt omdat je anders telkens wakker wordt, heb je niks aan melatonine.

De enige reden dat je melatonine vrij bij de drogist kunt kopen is omdat het niet werkt. De dosering is bij lange na niet genoeg om te werken. Daarvoor moet je een door de arts voorgeschreven dosering hebben. Dat is een veelvoud daarvan.

Je kan grotere hoeveelheden tot 3mg ook gewoon in Nederland krijgen. In de bron een webwinkel die volledig in Nederland zit. Ik heb hier ook wel eens 1,5 en 3mg in de winkel zien liggen. (iets met Europese regelgeving waardoor het wel mag) Nog grotere doseringen kan je zonder problemen in de VS bestellen. In de jaren 60/70 zijn er veel testen gedaan met melatonine, ook met bizar hoge doseringen. Er zijn geen gevaarlijke bijwerkingen gevonden. Maar het blijven wel hormonen. Neem het op tijd in, liefs 2 tot 4 uur voor het inslapen. Dit is vooral om te voorkomen dat je moeilijker wakker wordt en je slaapritme gaat verleggen. (steeds later naar bed en later opstaan) Als je van plan bent 1,5mg te gaan nemen dan kan je net zo goed 15 van 0,1 mg nemen. Hoewel ik eerst 0,5 en 1,0 zou proberen. Ik zelf kan slapen zonder, maar slaap een stuk beter (dieper) en iets langer met 0,6 mg een paar uur voor het slapen.

Bronnen:
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/22279...

Melatonine helpt alleen bij slaapritmestoornissen, denk daarbij aan ploegendiensten, stewardessen en lange vliegreizen naar landen met groot tijdverschil, is dat de reden dat je het slikt, dan op een ander merk overstappen, waarbij je wel zelf kunt doseren. of aan de huisarts een recept vragen, heb je een ander slaapprobleem, dan heb je iets geheel anders nodig. Geen enkel geneesmiddel of voedingssupplement is geheel onschadelijk.

Melatonine is een lichaamseigen stof die bij de drogist verkocht wordt in de lichtere dosis dan je op recept kunt krijgen. In de winkel is dit 0.01,de huisarts schrijft 3 of 5 mg voor. Dit betekent dat je om aan 3 mg te komen er 30 van de drogist in moet nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100