Wanneer naar de huisarts of specialist met concentratieprobleem?

Hallo allemaal, ik heb het idee dat ik minder goed kan concentreren dan anderen. Wanneer zou ik hiermee naar de huisarts moeten gaan en moet ik hiermee wel naar een specialist en stel ik me aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Als jij je zorgen maakt ga je naar je huisarts. In overleg met je huisarts kan je kijken of specialistische hulp/onderzoek noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies hetzelfde en dat zonder wikipedia hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 16 en zit er al een tijd mee, zou ik naar de huisarts etc. kunnen zonder dat me ouders dit weten? Ik vind het namelijk nogal voorschut om met ze hierover te praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom sta je voor schut? Misschien is een goed gesprek hierover met je ouders voldoende voor je, om je niet meer ongerust te maken? Daar zijn ze voor!!
En ik snap heel goed, dat jij dit misschien raar vindt, maar je ouders zijn er ook om je te helpen en begeleiden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor schut? Hoezo? Pa/Ma, ik heb het gevoel dat ik me moeilijk kan concentreren,.... hoe moeilijk kan het zijn. Maar om hier ook een antwoord op te geven: ja je mag naar je huisarts en de huisarts heeft beroepsgeheim (wel even zeggen dat je niet wil dat je ouders het horen) maar hier hoef je je echt niet voor te schamen hoor. Juist goed dat je het zelf merkt en wilt kijken of je er wat aan kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat mijn ouders het als een smoes zullen zien waarom ik vaak eruit word gestuurd, straf krijg, huiswerk niet maak enz. Mijn ouders geloven anderen altijd eerder dan ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik begrijp het nu. Als jij er zo over denkt kun je ook eerst naar je huisarts gaan en eens kijken wat die zegt. Vertel hem/haar ook wat je nu over je ouders zegt en dat ze anderen eerder geloven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flefel, breng het dan andersom: ik denk dat mijn problemen op school te maken hebben met het feit dat ik me niet goed kan concentreren, en ik wil eens met de huisarts praten of ik daar iets aan kan doen.
Ik zou dat als ouder toejuichen, omdat het aangeeft dat je het wilt veranderen. Niks voor schut aan!
Als jij ergens mee zit of ongerust over bent kun je daar mee naar de huisarts. De huisarts zal dan samen met jou beslissen of een specialist nodig is of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Je maakt je ongerust en misschien is dat helemaal niet nodig. Praat er eens over met mensen die je vertrouwt, blijf er niet mee rondlopen.
Mocht je je dan toch nog zorgen blijven maken, dan kan je altijd een gesprek aanvragen met je huisarts. Dan bekijk je samen met hem/haar of een specialist nodig is. Maar dan ben je wel al vele stappen verder dan nu.
Of jij je aanstelt kan niemand op GV bekijken danwel beoordelen.
Jij zit er in ieder geval mee, dus mijn advies is om in eerste instantie je hart te luchten bij iemand die je vertrouwt.