Wat is het verschil tussen spierpijn en kramp?

Naar aanleiding van mijn andere vraag
http://www.goeievraag.nl/vraag/spierpijn.33375

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (5)

Spierpijn krijg je als de spieren overbelast zijn geweest..Kramp komt spontaan zonder reden opzetten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij spierpijn doen je spieren pijn, en bij kramp ben je de controle over je spieren kwijt! Dit doet meestal nog meer pijn, maar de pijn is kort en hevig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kramp komt vaak van een melkzuurvergiftiging op een plek... Die strek je dan uit om de doorbloeding te bevorderen... En je voelt dan de spanning, de spier komt in zelf-spannings-mode...En dat is heel pijnlijk, altijd meteen strekken als je het aan voelt komen... Meteen reageren erop, nooit laten doorduren...

Spierpijn is alles behalve spierkramp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spierpijn duurt langer (soms dagen) dan kramp.
Spierpijn kan ontstaan na bij voorbeeld overbelasting van een spier of spiergroep die een tijd niet (voldoende) is gebruikt.
Kramp ontstaat niet altijd vanwege overbelasting. (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met spierpijn kan je je spieren nog bewegen.
En met een kramp is dat niet zo makkelijk.