Wat zijn leuke cadeau`s voor fammilie in het buitenland?

Wij gaan naar Zuid- afrika voor 3 weken en voor fammilie en vrienden willen wij oer hollandse producten/cadeaus kopen.

vereisten:

- niet te duur
- niet te zwaar (moet in de koffer kunnen)
- niet illigaal in Zuid afrika

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.6K

Antwoorden (14)

klompen
frikandellen
stroopwafels
rookworst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
drop

Toegevoegd na 52 seconden:
mischien een leuk fotoboekje met fotos van fam die ze in nederland hebben
14 jaar geleden
Leuke kleine cadeautjes zoals: Stroopwafels, Drop, Delfsblauw kopjes?/ servies, kaneelstokjes, klompen, CD van andré hazes- Marco borsato - Blof - Acda en de munnink enz. zoiets deed ik ook voor mijn gids in Schotland hij kon het erg waarderen en vond het zeer lekker. en makkelijk me te nemen op vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals eerder genoemd zijn stroopwafels uiteraard een goeie. Ook hagelslag is meestal een succes en vergeet niet de lekkere Nederlandse chocolade.

We zitten op dit moment vol in de Sinterklaas sfeer, neem lekkere chocoladeletters mee en ander Sinterklaas-snoepgoed, succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in iedergeval niet aan cd's en boeken etc beginnen.
deze kunnen via bol.com verstuurd worden,doe ik ook naar mijn zus in afrika,dat scheelt dus gewicht.
ik weet dat de meeste echt oer-hollandse dingen zoals drop/stroopwafels/kaas veel op ambasade feestjes geserveerd worden dus ik zou iets originelers kiezen dat dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gevulde speculaas of gevulde koeken zijn altijd erg geliefd bij mijn buitenlandse vrienden, verder is alles al hierboven genoemd....(bij Xenos hebben ze kaneelsnoepjes in leuke blikjes : zijn een HIT - niet aan te slepen....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even op www.liefsvanjoost.nl daar vind je ook typisch hollandse kadootjes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pindakaas (geen zware potten maar de kuipjes)

Dropjes

Kaas

Mayonaise

Nederlandse tijdschriften, gooedkoop is de ditjes en datjes.

Oliebollenmix

Kruidnoten/speculaasjes

Zijn altijd favoriet, en bijna niet altijd in andere landen terug te vinden.
Maar je zou de familieleden in kwestie ook kunnen vragen, waar ze trek in hebben!

Dvd met een bepaald nederlandstalig programma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedgekeurde tulpenbollen kopen bij Schiphol,want die
mogen geëxporteerd worden en dan hebben ze daar elk jaar een herinnering aan jullie in het voorjaar. Holland T`shirts,hebben ze alvast wat voor de voetbal WK. Een blikje Haagse Hopjes o.i.d.
Op de site: www. hollandwinkel. nl kun je nog meer ideeën opdoen.
amc
14 jaar geleden
een leuk molentje en als je meteen de eerte dag naar je familie gaat een stuk kaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment verkopen ze heel veel delftsblauwe spullen bij Xenos. Schorten, ovenwanten, maar ook wc-rollen en meer papieren spullen. Niet te zwaar en niet te duur lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaas is soms verboden om in te voeren, zou ik even checken als ik jou was.
Eigenlijk mis ik al het Nederlandse en Indische eten. Als ze van kruidig houden kun je wat kruidenmixen meenemen (Indonesisch eten is heel 'Hollands', in weinig andere landen te vinden).
Verder natuurlijk de drop, spekkies, zuurtjes en andere oerhollands snoepgoed.
Tijdschriften.
Er is een Nederlandse gemeenschap daar, is niet alles gewoon verkrijgbaar ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de HEMA en De Tuinen hebben ze allerlei Oud-Hollands snoepgoed.
Een Nederlands kookboek met wat ingredienten?
Het boek Dutch Delight is bij mijn buitenlandse vrienden goed ontvangen. (zie bron)
Ff bij de Xenos snuffelen voor allerlei Delfts Blauw spul.
Seizoensartikelen zoals chocoletters, pepernoten, kerstkransjes, etc.
Pakjes kant en klare pudding waar alleen nog melk bij moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat voor brood er gegeten wordt in Zuid-afrika, maar onze vrienden in Frankrijk zijn altijd heel blij met broodmeel. Eindelijk eens een keer geen stokbrood.