Waarom wordt de ene mens slaperig van een medicament en de andere krijgt er juist hartkloppingen van?

Dat staat zo in de bijsluiter van bijwerkingen: nervositeit, duizeligheid, slapeloosheid, slaperigheid. Gaat over Rhinosinutab (cetrizinehydrochloride/ pseudoefedrine)

Toegevoegd na 1 dag:
Bij het eerste pilletje kreeg ik ineens veel energie, en bij het tweede en derde viel ik bijna in slaap. Hoe kan dat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat komt omdat alle mensen anders reageren.
De een zegt: "spruitjes, ha lekker" en de ander "he bah".

Verder staan er een hele lijst met bijwerkingen die iemand misschien wel eens heeft gehad, terwijl het helemaal niet zeker is dat dat echt door dat medicijn komt. Je kunt je ook makkelijk iets inbeelden.
Reddie
11 jaar geleden
De toestand van een lichaam op het moment dat het medicament zijn werk doet/gaat doen, speelt ook een grote rol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ligt aan hoe jezelf bent bv opvliegerig of juist heel rustig. En hoe je op medicatie reageert. Als je alle bijwerkingen gaat lezen, denk je dat je klachten alleen daardoor komt. Iedereen is weleens duizelig niet specifiek door het medicijn.

Toegevoegd na 17 uur:
waarom je eerst veel energie kreeg en nu slaperig?

je hebt mogelijk al je energie verbruikt na het 1e pilletje. omdat je rustig wordt van het pilletje en voel je je slaperig erdoor.