Lipblaasje of koortslip?

Ik heb al drie jaar bij mijn mondhoek een klein lipblaasje. Er worden geen korstjes gevormd en ik heb helemaal geen last van een branderig/jeukend gevoel (ik voel helemaal niks). Het is er constant en verandert amper van vorm. Ook heb ik er geen anderen mee besmet, terwijl ik niet heb uitgekeken met lichamelijk contact. Ik heb er Aciclovir op gesmeerd, maar merk geen verschil.
Is dit nu een koortslip? En is het besmettelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Zit het er al drie jaar non-stop ? Dan is het rijwel zeker geen koortslip. Wellicht is het een soort wratje (dat echter ook op een gegeven moment zou moeten verdwijnen) of een gebrek aan vitamine B12 (dat ondermeer kapotte mondhoeken kan veroorzaken).

Vanwege dat laatste is het zeker verstandig er even een arts naar te laten kijken. Dan weet je meteen ook zeker wat het is. Want een koortslip lijkt me, nogmaals, onwaarschijnlijk zonder verdere klachten en zonder baat bij cyclovir.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Gebruik eens Purol dat is bij de apotheek op te halen.