kan mijn zus borderline hebben, of iets anders?

Mijn zus is erg extreem in het vragen naar aandacht. Ze heeft, vind ze zelf, lichamelijke klachten waar ze continu over door blijft zagen. Tot op het irritante af. Op het moment dat niemand er meer aandacht aan schenkt, komt er een andere kwaal. Als de aandacht naar iemand anders gaat omdat deze dat even nodig heeft, spelen de kwalen ineens nog meer op. Het is zelfs zo erg dat ik het vantevoren al kan voorspellen wanneer ze last van dingen gaat krijgen En ik heb echt niet het idee dat ze het bewust doet...
Verder lukt het haar erg goed om iedereen tegen zich in het harnas te jagen. Ze heeft altijd problemen met iedereen (op een enkeling na). Niet extreem hoor, maar wel zodanig dat het lastig is in de omgang. Overal ziet ze 'complot-theorien' omdat iedereen tegen haar zou zijn en altijd heeft ze wel iets op iemand aan te merken. Het lukt haar blijkbaar niet om het goede van iemand in te zien, behalve van haar man en kinderen.
zelf ben ik hulpbehoevend. Ook mijn zus helpt me soms, maar vooral om dat later tegen iedereen te melden. Zodat men toch ziet hoe geweldig ze is. Soort van lage dunk van zichzelf?
Er over praten lukt niet. Ze vliegt dan in verdediging en ziet mij als 'de kwade' en kan niks meer goed doen.
Door haar constante drang om aandacht, die ze altijd gehad heeft, weet ik niet meer wat wel en hiet normaal is (waardoor ik totaal geen aandacht meer vraag en hierop vast loop)
Kan dit borderline zijn, iets anders of normaal gedrag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat jij beschrijft lijkt niet erg op borderline.

Toegevoegd na 7 minuten:
Haar relatie zou daar namelijk ook erg veel last van moeten hebben. Heb het over de zaken die je aangeeft.
ronron1212