Hoe kan het dat ik last heb van pissenbedden terwijl ik een hor heb en alle gaatjes dicht heb gekit?

Ik heb een walk-in closet waar zegmaar al mijn kleding op hangt in een speciale kamer. Ik tref hier regelmatig pissenbedden aan, erg vervelend. Ook zie ik wat langwerpigere dunnere pissenbedden. Ik heb alle gaatjes in de muur dicht gekit en ik heb een hor voor mijn raam, maar alsnog vind ik de pissenbedden in de kamer. Ik heb gehoord dat bleek schijnt te helpen alleen het probleem is dat ik 5 katten heb. Ik wil niet dat hun gevaar lopen.. Wie o wie heeft enig idee waar ze vandaan kunnen komen en hoe ik er vanaf kom zonder dat mijn katten gevaar lopen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Katten zouden overigens niet tot bleekmiddel aangetrokken zijn mits ouder dan 8 maanden en goed getraind. Je kan een pissenbedden bestrijdingsmiddel/-product aanschaffen in een dierenzaak misschien. Of rondzoeken op het internet. Ik kan me goed voorstellen dat zulke middelen ook met de bijbehorende gebruiksaanwijzingen zouden komen. Misschien zijn het dan minder gevaarlijke opties voor je huiskatten. Een goed begin is 'pissenbed bestrijdingsmiddel' als zoekterm op google. Succes!

Pissebedden komen op vocht af, dus daar zou je iets aan moeten doen. Is je kast droog, dan heeft een pissebed er niets te zoeken. Ze eten schimmels, dode beestjes, rottend hout en dergelijke. Langwerpige dunne pissebedden bestaan niet, ik vermoed dat je dan zilvervisjes bedoelt - daar geldt hetzelfde voor: die houden van vochtige, donkere plekken. Zorg dat kamer en kast goed gelucht worden, meet eventueel de luchtvochtigheidsgraad eens op (een hygrometer kun je bij winkels als Blokker en zo kopen), en als de lucht vochtiger is dan (relatief) 40-60%, dan moet je en meer luchten en je zou een vochtvreter kunnen neerzetten. Is de kamer op de begane grond, zoek dan uit of er een kruipruimte onder is en of die wel droog is. Denk je dat het een tijdelijk iets is en dat er geen nieuwe pissebedden kunnen binnenkomen (dus ook niet via een gat in de vloer), dan kun je een goed vochtige dweil neerleggen, daar kruipen ze onder, de volgende dag kun je er dan veel buiten neerzetten. Zilvervisjes verdrogen als de luchtvochtigheid onder de 50% komt (en blijft). Kortom: ventileer, zorg dat de kamer niet te koud is, en zorg dat ie droog is.

wij hebben thuis ook veel last gehad van beestjes die rondlopen in huis en door alleen maar dood te maken als je ze tegenkomt verdwijnen ze vanzelf wel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100