Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Over 4 weken ga ik op vakantie. Kan ik als ik een week van tevoren begin met de pil mijn menstuatie, die in die week zou beginnen, uitstellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je nog niet aan de pil bent en speciaal de pil wilt gaan nemen om je menstruatie niet in de vakantie te laten beginnen, dan kun je niet een week voor je vakantie beginnen met het innemen van de pil, dat werkt niet.
Je moet de pil innemen op de eerste dag dat je ongesteld wordt voor je vakantie, wat dus ongeveer nu zal zijn.
En dan moet je de pil door blijven slikken tot aan het einde van je vakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las er natuurlijk net weer overheen dat ze nog geen pil slikt ;) Goed antwoord dus en ik heb de mijne weer verwijderd. Janiee, je bent nu dus mooi op tijd, snel naar de huisarts voor 2 pilstrippen (6 wk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, er is nog iets anders; primolut:
Menstruatie uitstellen
Als u norethisteron drie dagen voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt dit maximaal veertien dagen innemen en de menstruatie daarmee dus maximaal twee weken uitstellen. Na stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op. Maar daar hoor ik toch wel heel verschillende reacties op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... die kende ik nog niet. Waar kun je dat spul halen? Drogist of ook apotheek? Het lijkt me dat dat te verkiezen is boven 5 weken lang van die rotzooi te slikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op recept denk ik, maar ik hoor wel eens dat vrouwen zich 2 wk in een pms voelen en dat is voor sommigen ook geen pretje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden :) Dus ik neem aan dat je echt op de 1ste dag van je menstruatie moet beginnen met de pil omdat je anders toch gaat menstrueren. Want als ik bijv. 3 weken van te voren zou beginnen zou ik dus toch ongesteld worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bijsluiter staat op de eerste dag van de menstruatie.
Ik heb het nog nooit op een later tijdstip geprobeerd, dus ik kan het je niet vertellen. Ik begrijp uit je laatste reactie dat je dus net vorige week ongesteld geweest bent?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing