Verhoogt een diepe slaap het risico om niet meer wakker te worden ?

Iemand die helemaal niets hoort terwijl hij slaapt, en bij het wakker worden enkele minuten voorwerpen vervormd waarneemt zou misschien op een hersenprobleem kunnen duiden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Je slaap bevat meerdere fases en als je wekker net gaat tijdens de diepe slaap heb je meer moeite met normaal wakker worden dan tijdens een andere fase. Bij sommige mensen zal het vaker lijken alsof ze altijd in een diepe slaap zijn dan anderen omdat ze vaak dus tijdens die diepe slaap gewekt worden.

Deze fase duurt ook niet lang overigens:
Fase 4: de diepe slaap

Je ademhaling is heel regelmatig, je hartslag is op zijn traagst, de spieren zijn volkomen ontspannen. Het is erg moeilijk om je nu nog wakker te krijgen. Als dat toch gebeurt, ben je gedesoriënteerd en suf. Deze fase duurt niet zo lang maar is belangrijk voor de geestelijke en lichamelijke verwerking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, dat is gebeurd heel vaak als je plots uit je diepe slaap word gehaald.