Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Versterkt alcohol de behoefte aan roken?

Gisterenavond was het weer zover enkele pilsjes op en weer vragen om een rokertje. Nu vinden alle vrienden en kennissen het knap dat ik alleen rook als ik op stap ga, maar zelf vind ik het een beetje zwak niet dat ik roken vies vind of zo behalve s morgens als ik wakker word dan, maar ik zou toch graag op stap willen en niet roken. Vooral nu hier de carnaval eraan komt. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan zou kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
891
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat scheelt wel ja ;-) Maar geef weleens ter compensatie een buil shag of pakje sigaretten weg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Alcohol vermindert remmingen. Als je alcohol ophebt, dan zul je dus minder snel de negatieve kanten zien van zaken, zoals roken. Je bent eerder geneigd, om een sigaret op te steken, als je daar zin in krijgt, terwijl je in nuchtere toestand waarschijnlijk eerst de afweging zou hebben gemaakt, of je het nou wel zou doen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
correct antwoord +
niets aan toe te voegen
Ik weet niet of alcohol de behoefte versterkt, maar de omstandigheden misschien wel. Voor je gevoel hoort bij uitgaan nog steeds een sigaretje.
Net zoals popcorn voor veel mensen bij een bioscoopbezoek hoort
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Mijn eigen ervaring zegt mij ook dat ik roken lekkerder vind als ik alcohol op heb. Ik heb ook wel eens nuchter proberen te roken maar dan vind ik een cigaret een stuk minder lekker. Verder geef ik er niet om of ik nou een keer per week een cigaretje op steek of dat ik dat niet doe. Verslaafd wordt ik er niet van in ieder geval, en veel schade heeft ééntje ook niet echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is, dat sinds ik niet meer rook alles veel beter smaakt. Ook dat biertje.
De wil is goed, maar het vlees is zwak, wordt wel eens gezegd.
Dat geldt zeker ook voor stoppen met roken.....
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit in je hoofd een koppeling tussen dat pilsje en dat roken, omdat dat vroeger altijd samen ging.
Dus de enige manier om dan wel te drinken en niet te roken, is zorgen dat je afspreekt met je vrienden dat ze je geen peuk geven en zorgen dat je jezelf voor blijft houden dat je een EX-roker bent en morgen niet rochelend en muf wakker wilt worden...
Sterkte en succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding