Wat moet je doen als je vermoed dat iemand je vergiftigd?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vermoed dat mijn mijn partner chemicalien in het eten doet, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

1 - jezelf uit die situatie halen & overleven
2 - je bloed laten onderzoeken
3 - bij bevestiging aangifte doen.

Toegevoegd na 56 minuten:
* echt, wegwezen, nu. niet wachten, gewoon gaan.
Gevoelsmatig is het vreselijk, als je denkt dat je vergiftigd wordt. Los dat dus op door het te bevestigen of te ontzenuwen. Een partner die je NIET vergiftigd heeft zal je dat later gewoon kunnen vergeven. *
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo echt wel! Duidelijk drie stappenplan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was een spontane reactie op "wat doe IK als ik vergiftigd word of denk te worden... "...
Als ik dat werkelijk geloof blijf ik geen minuut langer tot dat het bevestigd of ontzenuwd is... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helder en zeer duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En heel verstandig - voor zover dit al een legitieme vraag is, maar goed, het zekere voor het onzekere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@marleen, Ik vind iemands oprechte angst altijd legitiem en daarmee zo'n vraag ook. Denk je dat vergiftiging nooit voorkomt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, het zal gerust voorkomen, maar niet zo vaak als mensen eventeel dénken dat het voorkomt. Maar dat kan ook mijn onderschatting zijn. In elk geval kies ik er ook altijd primair voor de vraag serieus te nemen.

Andere antwoorden (27)

Stiekem de borden verwisselen voor je gaat eten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*proest*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha,... hm.... en wat als het in je drinken zit? of je tandpasta? of in de handenwaszeep?
AWM
14 jaar geleden
Idem dito met een *.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha ! ROFL & LOL
AWM
14 jaar geleden
Dat ligt er maar aan. Je kunt ook afwachten hoe ie zich voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doen met simpele smoes, als er minder op t andere bord ligt: kheb nie zo'n honger,... als er meer op ligt: kheb best veel honger... :-))
Niets meer eten als je partner heeft gekookt..En zorgen dat het morgen je partner niet meer is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal niet meer mee eten, meteen je koffers pakken of hem eruit zetten als dat kan,
is hij heel agresief moet je zo snel mogenlijk hulp zoeken
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker gezien het feit dat het meestal vrouwen zijn die vergiftiging als middel gebruiken.
Zorgen dat je onmiddelijk maakt dat je wegkomt, het liefst zonder iets te zeggen, want wie weet naar welke rigoreuze en instante middelen hij/zij dan gaat grijpen.

Zo snel mogelijk naar de dokter en je vermoedens melden met het verzoek om een uitgebreid bloedonderzoek.

Vervolgens naar de politie om aantekeningen te laten maken voor het geval dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewaar een gedeelte van het eten. Stop dus bijvoorbeeld een eetlepel van je eten in een plastic zakje en laat het onderzoeken in een forensisch laboratorium op vergif (hiervoor heb je wel enige overtuigingskracht nodig, ze gaan niet iedere scheet van mensen onderzoeken natuurlijk ;-)).

Rest mij alleen nog de vraag waarom je partner in godsnaam chemicalien in je eten doet :P. Heb je je aluminium hoedje op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd wat eten achter en laat het onderzoeken.

Je kunt een webcam in de keuken monteren (of "stiekem laten staan") zodat je in de gaten kunt houden wat je partner doet bij het koken.

Je kunt je bloed laten onderzoeken.

Mocht dit allemaal niets uithalen, dan kun je dat doen wat waarschijnlijk de enige echte oplossing is, al wil je dit waarschijnlijk niet horen:

Spaar je partner en jezelf - bezoek een psychiater.
Cryofiel
14 jaar geleden
Is dit een serieuze vraag?
Neem dan de eerdere antwoorden serieus en doe er gelijk iets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet pikken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een andere partner zoeken...
chemicaliën in iemands eten doen is niet zo aardig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen waar hij/zij het recept vandaan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst maar eens nagaan of je echt vergiftigt wordt... dat kan door alle gegeven tips door iedereen... direct stappen ondernemen dus. Een andere optie is: je zou namelijk ook last kunnen hebben van waan-ideeen en er erg bang voor zijn terwijl er geen reden voor is. Dit klinkt hard, maar bij heel veel mensen het geval.
Volg alle tips op die hier gegeven zijn, en als je niets ondekt; ga zelf eens langs de huisarts. Het is niet goed als je deze ideeen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op zeg... als dat serieus zo is dan ben wijzer en stel je vraag op het politieburo..die kunnen er mee mee dan wij hier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vraag mij af idd of dit serieus is, zo ja doe dan wat hierboven staat .......... zo neen ........grin wel leuk bedacht ik houd wel van deze humor .........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks meer eten.!

Betrap hem/haar ga naar de politie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je gewoon achterdochtig, en heb je last van paranoia, het is in ieder geval raadzaam om langs een psychiater/psycholoog te gaan en je vermoedens daar te bespreken.
Deze kan vrijwel snel door middel van psychologische testen achterhalen, of je vermoeden reeel is ja of nee.

Tevens wat voedsel achterhouden, eventueel invriezen, om dit te laten onderzoeken.
Hoe dan ook deze vermoedens vragen om directe maatregelen!

Of heb je dit vermoeden omdat je al diverse situaties meegemaakt hebt waaruit blijkt dat je partner niet spoort?
Bijv. bepaalde opmerkingen over situaties etc.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn de waterleidingen in huis oud of is er lekkage naar de leidingen en geeft het water een vieze smaak aan het eten. Remedie: vervang de leidingen of dicht het gat en spoel de leidingen goed door.
Als je partner echt bezig is je te vergiftigen zal ie ook wel controleren wat je aan het doen bent, bijv. op internet, heb je gezocht naar camera's in huis ?
Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan met dit verhaal. Een onderzoek naar voedselvergitiging moet niet zo moeilijk zijn. Ben je geestelijk in de war zal ie dat ook wel kunnen testen (is ook vervelend en als dat waar is, zal je daaraan geholpen moeten worden).
Denk erover zo snel en onopvallend mogelijk ergens anders te logeren. Het kan nooit kwaad om afstand van de situatie te nemen.
Ik sla helemaal aan het denken, stel dit, stel dat: als het serieus is heb je een probleem die alleen kan worden opgelost door weg te gaan en het bewijzen want je partner is of doorgedraaid, of wil de erfenis. Als het waar is moet ie nodig naar het ziekenhuis of gevangenis.
Als het een grap is dan raad ik je aan een boek te schrijven.
Als je zelf ziek bent is een (dag)boek schrijven trouwens goede therapie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al het bovenstaande nog niet genoeg hebt, dan kan dit ook nog:

"Bij voedselvergiftiging is snel handelen voor de Voedsel en Waren Autoriteit zeer belangrijk. Belt u ons alstublieft! Op ons gratis telefoonnummer 0800-0488 zijn wij 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar.

Als u wilt dat de VWA direct in actie komt, dan moet u uw klacht telefonisch indienen."

komt van: http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639752&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_actie=voedselklacht

Op de homepage van de site van Voedsel en Waren Autoriteit staat geheel bovenaan een linkje naar "warenklachtenlijn". Je hebt niet zo zeer een klacht over waren uit de winkel, maar je zit daar wel aan het goede adres waar ze proefjes kunnen doen, en als zij vinden dat je niet aan het goede adres bent, dan kunnen ze je dat in elk geval wel 7 dagen in de week, 24 uur per dag vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wegwezen!
Alleen het idee al dat je hem daar van verdenkt zegt toch al genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel naar de psychiater, tenzij je denkt dat het je partner is die niet spoort. Een van jullie beiden spoort in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dacht ik nu ook toen ik dit las. Dit is even waarschijnlijk een paranoïde waan. +1 (Als je echt vergiftigd werd, deed die het wel goed en was je na 1x dood!)
In ieder geval deze vraag niet hier stellen! Als dit serieus is ga dan met je vermoeden naar de politie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag het hem, recht op de man af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als de partner een vrouw is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zelfs veel waarschijnlijker dan een man. Dan was de vraag eerder geweest: Wat moet je doen als je partner je slaat.
Je zit in een nare situatie.
Ga met spoed naar je huisarts en vraag hem om bloed onderzoek om dit aan te tonen.
Ook in haren kunnen chemicaliën aangetoond worden.
Zorg in ieder geval dat jouw eten en drinken niet door je man bereidt wordt.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit een vraag om zoveel mogelijk reacties te krijgen? Ik denk dat het dan gelukt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Veel norrit eten
2. Week op vakantie gaan
3. Week uit eten
4. Voel je verschil?
5. Nee? Psycholoog bezoeken
6. Ja? Advocaat bezoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek hulp bij een psychiater,of dokter ,of een laboratorium,dit vermoeden is niet gezond,of de situatie is niet gezond,in elk geval zoek hulp en wel vandaag en niet wachten tot morgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je moet doen? Dat hangt van jou af? Als je het leven zat bent dan moet je extra opscheppen.

Wat ik hier mis is WAAROM je dit denkt/vermoed?
Als dit slechts een vermoeden is, (zonder enkel bewijs) raadpleeg dan een vertrouwenspersoon of dokter.

Kom met meer gegevens want een juist antwoord is niet te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een zware verdenking, ik zou noooit van m'n leven zoiets dergelijks vermoeden. Maar als je echt denkt dat het zo is, neem dan alsjeblieft het advies van Freebird (eerste reactie) aan!!!!