Kun je je ziek melden voor een blaasontsteking?

Ik werk als kassamedewerkster bij de Albert Heijn en ik heb sinds vandaag last van een blaasontsteking. Het is bij ons niet mogelijk om naast de pauzes om naar de wc te gaan aangezien het vaak erg druk is en we met een personeelstekort kampen. Aangezien het voor mij amper mogelijk is om 5 minuten niet naar de wc te gaan lijkt het me geen slim plan om te gaan werken. Is een blaasontsteking een legitieme reden om me ziek te melden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (2)

Ja, dat is legitiem. Ik ken het rampzalige gevoel van aandrang bij deze ziekte.
Vraag medicatie. Het werkt snel. Als je er niets tegen inneemt gaat het echt niet vanzelf weg. BETERSCHAP
Ivana
6 jaar geleden
Absoluut! Mocht je het gevoel hebben dat je niet sterk staat, bel dan even met je huisarts. Het is fijn om die achter je te hebben staan.
Dus legitiem; ja