darmen verstopt gehad,nu heb ik de hele tijd het gevoel of ik moet plassen en als ik dan kan dan brand het ee beetje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en? Er moet nog een vraag bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan het dan het ik de hele tijd met veel nood naar de wc moet en dan komt er niks uit!!
Kimath
12 jaar geleden
overduidelijk blaasontsteking. Potje ochtendurine naar de huisarts brengen.

Antwoorden (4)

Al het plassen echt brand heb je misschien een blaasontsteking, moet je even een plasje inleveren en dan kan je huisarts kijken of dit zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaasontsteking of blaasstenen heb je dan. Ga naar de huisarts en drink heel veel en ook cranberrysap helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een pamper aandoen, niemand ziet het.
Of je kan de hele dag op de wc blijven zitten met een computerspel of een boek.
Maar tegen de pijn kan je best je knieën optrekken tot op je borst. nog veel zitplezier en veel beterschap toegewenst!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit slaat nergens op.
Kimath
12 jaar geleden
Dat gaat echt niet helpen tegen het probleem.
Continu aandrang en een branderig gevoel als je plast, en dan steeds kleine beetje plassen, zijn klassieke symptomen van blaasontsteking.
Haal maandag bij je huisarts een potje om ochtendurine in te leveren, lever dat dinsdagochtend in.
In de tussentijd: liefst flink veel (water!) drinken, want dan plas je méér en het plassen doet veel minder pijn als je meer kunt produceren dan die drie druppels elke keer.
Probeer rustig te plassen, helemaal uit te plassen, en veeg jezelf niet af maar dep.
De huisarts zal je vertellen of je een blaasontsteking hebt of niet, zo ja, dan zul je waarschijnlijk een antibioticakuur (5 dagen) krijgen waarmee je na 3 dagen van de plasklachten af bent (kuur wel afmaken!).
Daarna moet je nogmaals urine inleveren voor controle.
Mocht je het in huis hebben: cranberrysap (geen limonade, maar sap) kan ook meehelpen - maar het is geen vervanger voor de urinecontrole.
Blaasontsteking _kan_ vanzelf over gaan maar kan ook 'opstijgen' en zo een nierbekkenontsteking veroorzaken, dus laat je urine nakijken.