Welke hoofdgerechten kunnen makkelijk in de blender?

Ik krijg maandag a.s. een ostetomie. Ik moet dan 6 weken vloeibaar eten. Welke hoofdgerechten kunnen makkelijk in de blender en zijn dan nog te eten?

Toegevoegd na 30 seconden:
geen ostetomie, maar een osteotomie!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Veel sterkte in elk geval. Informeer ook eens over Nutricia medische bijvoeding, flesjes drinken met veel vitamines en mineralen. Word vaak vergoed.

Antwoorden (5)

Spaghetti schijnt wel lekker te zijn. Ik weet niet of je het echt moet kunnen drinken, op een beetje slurpen, maar misschien is aardappelpuree iets?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je groenten en aardappels eerst kookt, kan vrijwel alles wat zachter wordt na koken in de blender! Zelfs vlees kun je pureren.

Als het echt vloeibaar moet zijn en niet slechts zacht:
Je kunt eindeloos varieren met maaltijdsoepen ook, waar je ook nog weer van alles aan kan toevoegen als je het niet smaakvol genoeg vindt.

Zet um op, die 6 weken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk maar de meeste kans dat je het wegkrijgt (met smaak) heb je volgens mij als je gerechten neemt die door veel mensen op hun bord ook door elkaar worden geprakt.

dus stampotten, rijst met appelmoes en kippenragout, stoofvlees etc

Gerechten die je heel specifiek apart eet, medium gebakken biefstukje ed lijken mij persoonlijk minder geschikt.
Summo
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL , rijst met appelmoes met ragout? was jezelf vroeger een moeilijke eter ? maar rijst met ragout en doperwten ,zonder blender !!! dat lijkt mij weer wel wat! dus bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een medium gebakken biefstukje in stukjes
kan heel goed in de blender.
Summo
11 jaar geleden
ha ha ik kom niet meer bij van het lachen, ik was een hele goede eter maar zekere familieleden niet en die hadden dit als lievelingsgerecht, en nu zijn mijn kinderen niet al te beste eters en je mag 1x raden........ + voor je inzicht ,o ja en die doperwten doen we als alternatief, kun je bij mij op tafel kijken soms :) en ik ben het er natuurlijk mee eens dat alles in de blender kan, kijk maar bij de babyvoeding (is ook nog een idee om combinaties op te doen) ik denk echter, maar dat staat al in mijn antwoord dat voedsel dat gehusseld lekker eet, ook uit de blender nog ongeveer zo smaakt.
Alles.

Ik gooi tegenwoordig alle overgebleven eten in de blender en maak daar soep van voor de volgende dag.

Aardappelen met groente en vlees is duidelijk.
Met water en een bouillonblokje.

Couscous met een pittig sausje en rozijnen en het vlees waar de botten van verwijderd zijn.
Met water en oosterse kruiden.

Alle soorten vis, voorgebakken of voorgekookt, met rijst.
Met water en een visbouilllonblokje.

Misschien is hier nog een idee bij:
Hoofdgerechten
De heerlijkste hoofdgerechten met de hulp van een blender, gemakkelijke, smakelijke recepten van vis, vlees of vegetarische recepten, recepten gemaakt met heerlijk vers fruit en groenten en inclusief beschrijving van de bereiding en ingrediënten.

http://blenderworkshop.nl/index.php?option=com_garyscookbook&Itemid=26&func=viewcategory&id=20
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Smaakt dat lekker? Wel goed idee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
PAGINA NIET GEVONDEN
Misschien dat het in die 6 weken eindelijk toch nog eens ietsje lekkerder weer wordt : dan zou je gazpacho kunnen maken : een heerlijke pittige Spaanse soep, die je ijskoud moet eten.

Voor 4 personen :

3 sneden brood in stukken
3 dl tomaten- of groentensap, of V8
2 tenen knoflook
1/2 komkommer, al dan niet geschild
1 groene en 1 rode paprika in stukken
1 grote ui in stukken
675 gr al dan niet ontvelde tomaten
olijfolie
rode wijnazijn
zout, peper, 1/4 tl marjolein en 1/4 tl basilicum (gedroogde)
cayennepeper of tabasco naar smaak.

Brood in het sap weken(5 minuten)
Alle ingredienten in de blender.

Het moet de dikte van koffiemelk hebben, dus evt. nog wat sap toevoegen.

Proeven : het moet pittig/fris smaken.

Minstens 1 uur koelen.

Voor de anderen kan je ter garnering in bakjes op tafel zetten :

Croutons, kleingesneden olijven, blokjes komkommer, tomaat en paprika, uienringetjes (lenteuitjes), en fijngehakte hardgekookte eieren.

Ik maak deze soep vaak in de zomer : even in de keuken, en 3 dagen heerlijk eten.....(1 persoonshuishouding....)

Sterkte met al dat vloeibare gebeuren : wat zal het eerste 'kontje' stokbrood ontzettend lekker zijn!!!