Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft er iemand ervaring met een snurkoperatie?

Na een onderzoek bij de KNO-arts was er geconstateerd dat ik snurk doordat m'n tong naar achter zakt en een trilling veroorzaakt tegen m'n keel. Nu heb ik daar een beugel voor maar dat bevalt erg slecht. De arts had het over een 'snurkoperatie' maar zei dat het niet altijd werkt. Iemand ervaring? Of een ander idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.stopnumetsnurken.nl/index.php?page=waarom-dit-snurken-programma
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet dat mijn vader dit twee keer gehad heeft. naast dat het erg pijnlijk was heeft het bij hem niet geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die link van die site heb ik ook wel is voorbij zien komen, maar naar mijn idee is dat een hoe-word-je-rijk-in-1-maand site..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een snurkoperatie is een operatie waarbij het laatste randje van je huig (inclusief bolletje wat in het midden hangt) wordt weggesneden.
Mijn KNO-arts is er geen voorstander van.
Buiten het feit dat het herstel (zeer) pijnlijk is,helpt het vaak niet.
Ik snurkte zo hard dat m'n keel geirriteerd raakte,en had bovendien teveel ademstops.
Ik heb nu een slaapmasker (CPAP/BPAP)die in heel veel variaties te krijgen zijn.
Nu slaap ik veel rustiger,adem veel beter,en snurk niet meer.
Bovendien word ik veel opgewekter wakker.
Tegenwoordig zijn de apparaten bijna geruisloos.
Je kunt in het ziekenhuis om een proeflevering vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn ex-man werkte het voor de volle 100%. Wat een verademing was dat voor mij. Maar inderdaad, garanties geven ze niet en hij heeft er heel veel pijn aan gehad na de ingreep. Na het herstel verslikte hij zich regelmatig.
Bij hem was het wel noodzakelijk te doen, ondanks de twijfelachtige uitkomst, omdat hij zwaar apneu (ademstilstanden) had wat ook epileptische aanvallen veroorzaakte (niet medisch bewezen).
Suc6 in je beslissing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding