hik bij het roken

ik ben nu 17 jaar, ben op mijn 14e begonnen met roken. Gemiddeld ong. 2/3 per dag.
Wat ik heel raar vind is dat ik 1 keer hik precies op het moment dat de rook in mijn longen komt. Ik heb hier nu een half jaartje last van. En ik vraag me af waar het door komt..
Tevens vraag ik me ook af hoelang het duurd voordat mijn longen weer clean zijn na deze jaren gerookt te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K

Antwoorden (2)

die hik komt omdat je verkeerd adem haalt, 2 a 3 sigaretten per dag, dan kun je toch ook met 0 a 0, wees verstandig en stop nu het nog makkelijk kan, het duurt nu al jaren voordat je lichaam hiervan hersteld is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ergens gehoord, als je 2 maand gestopt bent met roken, dat dan je longen weer gaan verbeteren, maar dat het pas na 7 jaar helemaal hersteld is! Maar zoals hierboven ook al gezegd wordt, waarom rook je als je maar 2/3 sigaretten per dag rookt. Ik wil niet zeggen dat je meer moet gaan roken, maar dan kun je net zo goed zonder.