Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een ouder met alcoholprobleem?

Een goede vriend van mij, zijn moeder heeft een alcoholprobleem. Ze drinkt veel te veel en is altijd humeurig. Zij legt al haar problemen op hem, hij leidt hier heel erg onder en zou liever ergens anders gaan wonen maar wil zijn moeder hiermee graag helpen. Wat kan hij doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Moeilijk hoor voor je vriend.
Wat hij zou kunnen doen is contact opnemen met al-anon, die kunnen hulp bieden.
Moeder van de alcohol afhelpen gaat niet, dat moet ze zelf willen. Maar jouw vriend kan goed een steuntje in de rug gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even voor de duidelijkheid al-anon helpt vrienden, familie en kinderen van alcoholisten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ik had nog nooit van deze organisatie gehoord. Ik ga nu samen met m'n vriend kijken hoe we het kunnen oplossen, en hij wilde zeker gebruik gaan maken van de diensten van al-anon. Dankje :)

Andere antwoorden (1)

Misschien is het een idee voor hem om contact met het maatschappelijk werk op te nemen. Zij kunnen hem met
raad en daad bijstaan. Adressen vindt hij in de telefoongids.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing