Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja, als je jezelf boos maakt komen er stresshormonen vrij in je hersenen. Dit kan je bloeddruk even omhoog laten schieten. Mensen die zich dagelijks erg druk of boos maken hebben over het algemeen vaker last van een hogere bloeddruk.
Je hoort wel eens dat mensen zelfs een hartaanval krijgen van kwaadheid.... kwaadheid kan dus heel veel doen met je lichaam. Je krijgt een snellere hartslag, loopt soms rood aan, je gaat harder praten of schreeuwen... bloeddruk stijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in dit antwoord herken ik mij,dus is dit het beste antwoord.

Andere antwoorden (6)

alles waaar je je bij opwind werkt bloeddrukverhogend,maar soms is dat goed(bij sex )en soms is dat slecht (bij boosheid).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let maar is op de rooie kop volgende keer, dat is puur bloed onder druk..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar per persoon zal ook dat verschillen. Het is een natuurlijke reactie van het lichaam.
Het kan ook wel eens verkeerd uitpakken. Zeker als je al een hoge bloeddruk hebt.
Liesbeth
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
De oorzaak van hoge bloeddruk is meestal een combinatie van factoren, zoals veel stress, weinig bewegen en snel boos of agressief zijn. Ook genetische factoren kunnen een rol spelen. Maar vooral je voedingspatroon is belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja boosheid verhoogd bloeddruk.
Preventie is meer dan alleen geneesmiddelen, maar in toenemende mate lijk het alleen maar over hoge bloeddruk medicijnen en cholesterol verlagende middelen te gaan. Het zorgt voor het negeren van de complexiteit van gezondheid, voor de veelheid van factoren die zorgt dat we gezond blijven. Zo blijven zaken als persoonlijkheid en stress vaak buiten beeld. De geneeskunde kan er vaak zelfs wat spottend over doen. Onderzoek laat echter zien dat persoonlijkheid en stress een grote invloed kunnen hebben op de kans om bepaalde lichamelijke aandoeningen te krijgen. Voor hart en vaatziekten en voor het ontstaan van diabetes verwachten we meestal dat het hoofdzakelijk een kwestie van fysieke factoren is - hoog cholesterol, te veel suikergebruik - maar zo simpel blijkt het niet te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat boosheid, maar dan heb ik het echt over kwaad worden, bloeddrukverhogend werkt.
Mijn bloeddruk wordt altijd gemeten voordat ik bloed-plasma geef en de bovendruk is normaal rond de 120, toen degene die het moest meten mij, met haar opmerkingen, verschrikkelijk boos maakte, "schoot" mijn bloeddruk naar 180!
Sindsdien probeer ik de opmerkingen/meningen van een ander toch maar een beetje te relativeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding