Door Argon in te ademen. Dit geeft het tegenovergestelde effect van Helium inademen. Je stem word dus lager.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik moet er eigenlijk wel even bij zeggen dat Argon iets gevaarlijker is dan helium omdat het in je longen kan blijven. Het is absoluut niet toxisch of zo.

Toegevoegd na 22 minuten:
Xenon of Zwavelhexafluoride werkt ook, als het maar een inert gas is dat zwaarder is als lucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strikt genomen heb je mss wel gelijk. het lijkt mij duidelijk dat vragensteller dit niet bedoelt.
Bovendien ga je geen opties aanraden die slecht voor de gezondheid (kunnen) zijn.
Een min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helium kan ook in je longen blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Kikobob, volgens mij stel de vragensteller een vrij open vraag. Bovendien is het gebruik van deze gassen heel erg onschuldig. Het is absoluut niet schadelijk voor je gezondheid. Je moet alleen niet te lang deze gassen in je longen hebben omdat je ook zuurstof uit de lucht nodig hebt. Het kan geen kwaad om er waarschuwing bij te doen toch. Immer als ik je iets heets uit de oven zou geven zeg meestal ook pas op het is heet. Zo moet je het ook zien.
Wie wil weten wat zijn ideale stemhoogte is, moet op zoek gaan naar zijn grondtoon: de toonhoogte die past bij de grootte van het strottenhoofd. Over het algemeen hebben grotere mensen een lagere stem, omdat ze ook een groter strottenhoofd hebben. Dat geldt eveneens voor vrouwen. Een hele globale manier om die grondtoon te vinden, is door te 'hummen'. Het bevestigende 'hm, hm' zit meestal op de natuurlijke toonhoogte.

Hoe iemand spreekt, wordt vooral bepaald in de jeugd door de directe omgeving. Ouders, een meester of juf zijn bepalend en ook of je in een druk of rustig gezin opgroeit. Als je jezelf een verkeerde manier van spreken hebt aangeleerd, dan is dat vrij gemakkelijk om met allerlei foefjes te veranderen. Of dat ooit helemaal lukt, hangt af van je gehoor: de muzikaliteit en het vermogen om te voelen wat je met je stem doet. Muzikale mensen kunnen gemakkelijker hun stem veranderen.

Door je constant bewust te zijn van de klanken die je vormt kan je jezelf erop trainen om met een lager stemgeluid te spreken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weer een prima goed onderbouwde antwoord. Plus.