verkouden in israel,mag een vliegtuigmaatschappij mij weigeren?

Ben super verkouden en zo zie ik er ook uit.Geen koorts enzo. Wil a.s donderdag terug vliegen met klm. Als ik zo verkouden ben mogen ze me dan weigeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ze mogen je weigeren, als je 'besmettelijk' ziek bent, maar dat zal ter plekke door een vliegarts moeten worden vastgesteld.
Maar wees ook kritisch ten aanzien van jezelf : als je op de dag van vertrek je oren niet kunt klaren (uit te testen door zo'n 20 etages omhoog en omlaag te gaan in een lift), kan je beter niet gaan vliegen, omdat je trommelvliezen dan kunnen scheuren. Dat duurt zo'n 2 maanden(!) voor het weer over is, en je gevoel voor evenwicht is dan verstoord.
Het is nu nog maar maandag : ga goed stomen, zorg dat je holtes vrijkomen (zeewater opsnuiven en de 'ellende' eruit snuiten), en dan neusdruppels innemen voor de start en ook weer een half uur voor de landing.
Juist omdat je nog bijna 3 dagen hebt, denk ik, dat je over je ergste verschijnselen heen bent, donderdag.
Goeie vlucht en happy landing dus maar... ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Badrick;

Iemand weigeren vanwege een zware verkoudhied lijkt me absoluut niet acceptabel. Misschien datze je een mondkapje willen geven en vragen contact met bemanning en andere passagiers te mijden, maar verder kan het toch echt niet gaan.

Toegevoegd na 32 seconden:
Verkoudhied? Doe maar verkoudheid....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk dat je de Mexicaanse griep hebt. Velen zijn ziek zonder koorts . ( 50% maar liefst ) Bron: New Scientist . Dat zou aanleiding kunnen zijn voor een onderzoek ( op vliegvelden wordt gewerkt met infraroodscans ) .
Als je gewoon verkouden bent dan mag je na het onderzoek door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag elke vliegtuigmaatschappij haar eigen regels opstellen.
Als ze vermijdbare risico's nemen worden ze juridisch (natuurlijk door dezelfde mensen die zich beklagen over de regels) aansprakelijk gesteld.