Kan het kwaad om de eerste stopweek van de pil al meteen te verkorten?

Ik ben net begonnen met de pil. Ben een aantal dagen klaar met de eerste strip en zit nu in mijn eerste stopweek. Kan het kwaad om mijn stopweek drie dagen in tekorten, zodat ik voortaan drie dagen eerder mijn menstruatie krijg? of is het verstandiger om dat pas bij de tweede of de derde stopweek te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
je kunt ook een strip langer doorslikken, en dan op de gewenste datum stoppen. Ik doe altijd 1 1/2 tot 2 strips, en dan een stopweek. Dan kijk ik in de agenda wanneer stopweek beste uitkomt, en daarna begin ik weer met nieuwe strip. De halve strip die over is bewaar ik voor als ik weer langer door wilt slikken.
Ritsuka
11 jaar geleden
dit werkt uiteraard alleen als je de standaard 1-fase pil hebt

Antwoorden (3)

Verkorten kan prima en daarvoor hoef je niet te wachten. Verlengen van je stopweek mag nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Nee hoor, dat kan geen kwaad. De kans op doorbraakbloedingen is misschien iets groter, maar als je daar gevoelig voor bent, kun je die toch wel krijgen als je net start met de pil. Zo'n doorbraakbloeding zegt overigens niets over de werking van de pil, je bent nog gewoon beschermd tegen zwangerschap, ook als je bloedverlies hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom verwacht je een doorbraakbloeding? Ik verwacht die helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat veel vrouwen in de eerste twee maanden na het starten van de pil last hebben van doorbraakbloedingen, én omdat het risico op doorbraakbloedingen bij doorslikken groter is. Na een (ook verkorte) stopweek zal het wel meevallen, maar sommige vrouwen zijn er erg gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, het gaat hier gewoon niet om doorslikken vandaar mijn vraag.
Ja het kan wel. Maar persoonlijk zou ik het in 2 of 3 keer doen. Elke keer een dag, dan gaat het geleidelijker.. En dat is beterder voor je lichaam.
En je moet nog even bekijken hoe je lichaam op de pil reageert. Rustig aan zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik niet mee eens, die 21 dagen is ook maar gewoon uit de lucht gegrepen. Net of iedereen een cyclus van 28 dagen heeft. Het komt gewoon handig uit qua weken maar of je er nu 1, 2 of 3 of 10 aan vast plakt maakt niets uit. Ik ben een groot voorstander van gewoon doorslikken en wachten tot er een doorbraakbloeding komt. Geleidelijk terwijl je al 3 wk je lichaam vol met hormonen hebt gepompt is vooral nutteloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is zelfs geen enkel bezwaar om de pil altijd door te slikken. een stopweek is puur psychologisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat mensen de uitingen van de farmaceutische industrie maar voor waar aannemen. Terwijl er al zoveel onderzoeken zijn dat het lichaam volpompen met hormonen en ander chemicalien, al slecht zijn voor je lichaam èn je gemoedstoestand. En het lichaam niet even het een week je rust gunnen om de balans weer te vinden.
en daarbij ontneem je je baarmoeder om zich regelmatig te het ongewenste materiaal af te stoten. En als je pech hebt, kan als je zwanger wilt worden, het moeilijk worden voor het bevruchtte eitje om zich in te nestelen. Maar dat levert ook weer geld op voor de farmaceutische industrie Het is dat er geen echte andere alternatieve in Nederland worden aangeboden. Anders was ik allang overgestapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heeft niks met de uitingen van de farmaceutische industrie te maken.
laat mij maar eens onderzoeken zien waar aangetoond wordt dat het niet goed zou zijn.
als je dat "volpompen met hormonen" bezwaarlijk vindt, moet je de pil gewoon niet gebruiken.
een groot misverstand is dat je je lichaam de kans moet geven om ongewenst materiaal af te stoten.
dit bouwt zich nl niet op door het gebruik van de pil, dus dat is absoluut niet nodig..
je uitspraak over een zwangerschap snap ik helemaal niet???? volgens mij slik je een pil juist om niet zwanger te worden en zwanger worden na het stoppen van de pil is gewoon (en vaak zonder problemen) mogelijk. je baarmoederslijmvlies bouwt zich nl weer op zodra je stopt met de pil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pff ik loop hier nu vier maanden rond en deze discussie is al minstens 5x voorbij gekomen. Mijn huisarts slikt zelf de pil door!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja iemand moet het zeggen en zich daarin in verdiepen... Hersenloos iets aannemen is niets voor mij.. En ja ik gebruik ook de pil. Vind ik het leuk... Nee. Ik heb de meest lage dosering gekozen en een meerdere fase pil. En zelfs dan voel ik dat het onnatuurlijk is. Maar er zijn weinig alternatieven. En een condoom kan niet wegens anatomische redenen.
En deze site staat vol met herhaalde opmerkingen en vragen... Wat dacht je van de " ben ik zwanger?"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe durf jij te zeggen dat IK hersenloos iets aanneem? Wat een belediging. Kom nou toch eens met een goede betrouwbare bron over die pil ipv iets te roepen. Verder: elke maand 1 dag opschuiven? Wat denk je nou werkelijk dat dat uitmaakt? Je pompt je lichaam vol met hormonen en dan maakt 1 dagje eerder beginnen echt niet uit hoor. Wist je overigens dat de eerste pillen net zoveel hormonen per pil bevatten dan de pillen in een hele strip nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal eens met pelle!
denk je dat ik, als verloskundige en dagelijks bezig met zwangerschap/zwangeren/ mensen die graag zwanger willen worden, hersenloos de farmaceutische industrie in het zadel houd????
kom op zeg! kom maar eens met bewijzen van onderzoeken ipv zelf maar wat te roepen.
ga eens praten met je huisarts als jij zelf zulke problemen hebt met de pil, maar projecteer je eigen ervaring niet op een ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wil mobie juist niet dat er constant hormonen in gaan en denkt ze dat het heel veel beter is om die pauzeweek te hebben. Beter nog dan een hormonenspiraal.