Kan het kwaad om de eerste stopweek van de pil al meteen te verkorten?

Ik ben net begonnen met de pil. Ben een aantal dagen klaar met de eerste strip en zit nu in mijn eerste stopweek. Kan het kwaad om mijn stopweek drie dagen in tekorten, zodat ik voortaan drie dagen eerder mijn menstruatie krijg? of is het verstandiger om dat pas bij de tweede of de derde stopweek te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Verkorten kan prima en daarvoor hoef je niet te wachten. Verlengen van je stopweek mag nooit.

Nee hoor, dat kan geen kwaad. De kans op doorbraakbloedingen is misschien iets groter, maar als je daar gevoelig voor bent, kun je die toch wel krijgen als je net start met de pil. Zo'n doorbraakbloeding zegt overigens niets over de werking van de pil, je bent nog gewoon beschermd tegen zwangerschap, ook als je bloedverlies hebt.

Ja het kan wel. Maar persoonlijk zou ik het in 2 of 3 keer doen. Elke keer een dag, dan gaat het geleidelijker.. En dat is beterder voor je lichaam. En je moet nog even bekijken hoe je lichaam op de pil reageert. Rustig aan zou ik zeggen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100