Op veel schoonheids producten staat Dermatologisch getest, maar waarom is er op het product geen uitslag v/d test te lezen?

Als het wel het geval was geweest, dan zou de consument het kunnen vergelijken, en zelf beoordelen wat het beste is voor de huid, of haar, of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het groeiend bewustzijn van de schadelijke effecten en het risico op allergische bijwerkingen van onze verzorgingsprodukten zijn steeds meer mensen geinteresseerd in natuurlijke verzorgingsprodukten. In de wereld van de huidverzorging zijn prijzen van meer dan € 30,- voor een potje crème echter niet ongewoon. En zeker niet wanneer de fabrikant daarvan ook nog claimt dat het ‘Natuurlijk’ is of de ‘Tekenen van Huidveroudering' tegengaat, en zegt dat het "dermatologisch" getest is. In tv-reclames en advertenties wordt dan ook nog eens voortdurend gesproken over Individuele Verzorging. Maar hoe is dit mogelijk als je nagaat dat 1 soort product wordt gemaakt voor miljoenen anonieme gebruikers? De fabrikanten van deze produkten kennen jouw of jouw huid immers persoonlijk niet? Hoezo dan 'Individuele Verzorging'? Met het maken van je eigen Natuurlijke Verzorgingsprodukten wordt je je bewust van wat je dagelijks op jouw huid aanbrengt. Je bent immers van het begin tot het eindprodukt zèlf betrokken bij de gebruikte grondstoffen, ingrediënten en werkzame toevoegingen. Dus niet meer afhankelijk van wat de fabrikant in jouw crème of lotion stopt, met alle mogelijke risico's van allergische bijwerkingen vandien. Wat jouw huid niet nodig heeft komt er bij jouw ook niet in. Bron: Meander, zonder winstoogmerk...

Het beste antwoord

Omdat dat niet wettelijk verplicht is.

Toegevoegd na 9 minuten:
De term 'dermatologisch getest' is niet wettelijk beschermd en wordt gebruikt als reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat mag je verwachten van het product als het erop staat, of is het voor de sier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is duidelijk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;)

Andere antwoorden (5)

Omdat de resultaten van deze testen niet altijd even gunstig zijn, en je bent niet verplicht om er dan op te zetten hoeveel % van de ondervraagden er wèrkelijk tevreden over waren. Dermatologisch getest is nu eenmaal "Dermatologisch" getest.

Soms zie je het heel klein staan onder commercials op tv, en dan zie je (als je een grootbeeld hebt) staan dat het soms maar onder 100-200 personen getest is, terwijl het product door miljoenen mensen gebruikt moet worden.

Dààrom staat het er niet bij. Het beste is nog steeds zelf maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dermatologisch getest' betekent dat onderzoek is gedaan onder leiding van of door een dermatoloog, een huidarts. ze geven aan dit getest is.

Dit is goedgekeurd om te gebruiken maar geeft geen garantie dat dit bij iedereen dezelfde uitwerking heeft.

Om op een potje alles te zetten is deze te klein voor. Vaak zijn er wel producten die getest zijn en zie je dat bijv. 80% resultaat heeft. Op een product wat nieuw is staat het soms wel ter introductie van dit product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je anders zou kunnen denken dat die uitslag een bijwerking is van dat smeerseltje.
14 jaar geleden
Ha, die ESVW;

Dat is gewoon marketingtaal, net als 'biologisch actief', 'hygiënisch schoon' en 'verbeterde samenstelling': het klinkt oppervlakkig gezien goed maar je wordt er geen steek wijzer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix zou zeggen:Dat is weer zo'n kreet van die reclamejongens en gelijk heeft ie! Die kreet stelt namelijk geen reet voor. Als ooit iemand dat spul op z;n weet ik veel wat en waar heeft gesmeerd is het dermatologisch getest. En wat zegt dat? Precies,helemaal niets!