Hoe worden je ogen minder moe?

Hoe kom je hiervan af? Ik heb wel een cremetje maar ik heb andere tips nodig zoals een natuurlijk product.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Goed voor je ogen zorgen. Dus in de eerste plaats een passende bril of passende lenzen, als je die nodig hebt. Eventueel een losse leesbril of beeldschermbril.

Als je geen correctie nodig hebt, of een optimale correctie hebt: niet te lang achter elkaar achter het beeldscherm (incl. TV, tablet, smartphone) zitten, en niet te lang achter elkaar kleine lettertjes lezen. Zorgen voor genoeg verlichting als je leest of werkt. Genoeg slapen (heel belangrijk!) en verder zorgen dat je ogen niet te droog worden: let op droge lucht, airco, etc. Drink zelf genoeg, en gebruik zo nodig speciale vochtdruppels. Er zijn ook oogbaden of oogdouches voor vermoeide ogen, gewoon te koop bij de drogist. Maar het meest belangrijk is om geen dingen te doen die je ogen erg uitputten, dus niet lang ergens op gaan staren (bijvoorbeeld je beeldscherm) een geschikte bril dragen, en genoeg slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je ogen worden niet minder moe van creme,maar van het natuurlijkste product dat er bestaat.rust.geef je ogen rust.
12 jaar geleden
geraspte Komkommer en ook gebruikte (afgekoelde natuurlijk) theezakjes schijnen te helpen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit niet te veel voor de tv , computer , gsm enz.... Je ogen werken dan niet zo goed en dan moet je een bril of lenzen dragen ..... Misschien moet je wortels eten als je niet zo goed genoeg ziet :)