Éénmalig verkeerd tillen, direct permanent schade?

Gister samen met vrienden in een zwembad een toren gemaakt (ik tilde 2 andere mensen) waarvan er één volwassen is en één erg klein is (lees minder dan 50 kilo) Ik tilde deze twee, de kracht is genoeg aanwezig in m'n lichaam en ik tilde ze dan ook op. Verder geen problemen. Nadat ik ze van m'n nek af liet vallen voelde ik het gelijk in m'n rug.

Ik til verder nooit zwaar (ik let er juist heel erg op), en heb verder nog nooit (naar mijn idee) mijn rug beschadigd. Mijn vraag is dan ook; hoe snel beschadig je je rug permanent?
Overigens kan ik wel lopen, zitten en liggen, alleen is er wel een pijn aanwezig na dit voorval.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je rug permanent beschadigen doe je niet zomaar. Het menselijk lichaam kan namelijk nogal veel hebben.

Het meest waarschijnlijke is dat er iets verkeerd is geschoten in je rugspier(en).

Het is echter wel van belang om er niet te lang mee rond te lopen. Raadpleeg een huisarts of fysiotherapeut. Zo ben je waarschijnlijk erg snel van je klachten af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet goed behandeld dan kan het best lang duren voordat het over gaat of de pijn zal soms terug komen als je iets tilt, dus doe rustig aan met je rug.
Ik ben natuurlijk geen dokter, dat je dat weet dus bij twijfel wel naar de dokter gaan.