Dat verschilt per plaats / gemeente, maar ligt al snel rond de 150-200 euro. Je krijgt het niet vergoed.

Som moet je een EHBO-cursus volgen voor je (vrijwilligers)werk, en dan wordt het vaak wel vergoed door de baas of de vereniging. Dat moet je dus overleggen met degene die wil dat je je EHBO-diploma haalt. Ben je dat elf, tja, dan zul je ook zelf moeten dokken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
sommige zorgverzekeraars vergoeden het wel hoor marleen, dat verschilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou eventueel kunnen maar dan zeker niet in het basis-pakket ; met een aanvullende verzekering betaal je vermoedelijk ook nog een groot deel zelf (al is het maar aan extra premie ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk een vreemde situatie: je volgt een cursus om ervoor te zorgen dat je anderen medisch bij kan staan, en mogelijk het leven kan redden, en dan moet je daar zelf voor betalen... Zou m.i. op middelbare scholen gegeven moeten worden, als vak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een zeer interessante discussie met interessante invalshoeken - die we helaas hier wellicht niet helemaal kunnen voeren. Ik dacht er vroeger namelijk precies zo over, maar ben met zeer goede argumenten overtuigd van het feit dat NIET teveel mensen, en zeker niet Jan en alleman, EHBO moet kunnen (en het ook simpelweg niet voor iedereen weggelegd is). Ik vind nog steeds WEL dat iedereen een paar basisdingen moet kennen zoals de Heimlich-manoeuvre en beademing/reanimatie, maar zie ook wel de nadelen daarvan (de kans schade toe te brengen als je niet precies weet wat je doet en de kennis niet up to date houdt / af en toe bijhoudt en oefent. Als schoolvak is al helemaal geen goed plan ; je weet hoe weinig daar van blijft hangen na x jaar, en je moet je EHBO niet voor niks regelmatig 'verversen' . Mensen goed opleiden voor hun EHBO-diploma is kostbaar en verantwoordelijk werk ; het is geen cursus eerste hulp bij autopech of kamerplanten verzorgen. Het aantal levens dat men daadwerkelijk redt met EHBO is statistisch echter ZO minimaal, dat het in elk geval economisch (en zeker in deze tijd) geen verantwoorde investering is voor een overheid.
over de prijs valt niet zo veel te zeggen: na even googlen zie ik prijzen van 150 tot 500 euro.
ik zou eens vragen bij de plaatselijke ehbo-verenigingen.

sommige zorgverzekeraars vergoeden de cursus; informeer even of dat bij jouw verzekeraar ook het geval is.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord. +