is het erg als je veel sportdrankjes achter elkaar drinkt ?

ik drink heel veel sportdrankjes achter elkaar .
alleen is dat erg ?
die blauwe sportdrankjes heb ik het dan over .

Weet jij het antwoord?

/2500

Neen, het speciale aan die sportdrankjes is dat het snel wordt opgenomen in het bloed (isotoon). Zolang je het niet tegen je zin drinkt, kan het geen kwaad.

Dit werkt net zoals met ander voedsel. Te veel suiker is nooit goed. Maar als je het achter elkaar drinkt geld dat een zoetbeurt. Als je stopt met drinken en twintig minuten geen zoetigheid binnen krijgt dan is je zoetbeurt voorbij. Ik raad aan niet meer dan 5 zoetbeurten op een dag te hebben, en natuurlijk genoeg bewegen!

Als je een topsporter bent, en je hebt net een zware training achter de rug, dan kan een sportdrankje handig zijn. Als je alleen even gefietst hebt, of de drankjes zomaar drinkt, dan krijg je alleen maar een lading suikers en zouten binnen waar je lichaam niks mee kan, omdat het niet hoeft te herstellen van zware inspanning. Toegevoegd na 3 minuten: Voedingswaarde Extran Lemon Ice (per 100 ml): 47 kcal 11,8g koolhydraten 11,5g suiker 26mg Natrium 19mg Kalium Toegevoegd na 5 minuten: Dit is dus per 100 ml, een fles sportdrank is vaak 500 ml, dan krijg je dus per fles 57,5 gram suiker binnen. Dit tikt wel aardig aan als je veel flessen leegdrinkt. Zie de bron voor voedingswaarden van een paar andere merken sportdranken.

Bronnen:
http://www.food-info.net/nl/national/ww-sp...

Slecht voor je maagwand, je kunt er een maagwandperforatie van krijgen.

Afgezien van suikers en zuren kan de hoeveelheid "water" dodelijk zijn. Van 6 liter achterelkaar is al iemand dood neergevallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100