Ik ben de laatste tijd vaak duizelig. En heb aanvallen van 1 minuut waarbij het lijkt alsof ik ergens heen wordt getrokken of in een put val?

Ik heb verkouden evenwichtsorganen gehad, maar deze duizeligheid is niet meer van toepassing. Ik heb nu aanvallen zeg maar. Vaak als ik lang op een plek sta of als ik me concentreer. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eens een lauwe coca cola geen light of zero maar echte coca cola probeer t is baat t niet schaadt t niet sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkouden evenwichtsorganen? Dat lijkt me niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maeve: Nee, je evenwichtsorganen zelf kunnen niet verkouden zijn. Maar door verkoudheid kun je wel last hebben van je evenwichtsorganen en dus last van draaiduizeligheid hebben.

Antwoorden (3)

duizeligheid kan meerder oorzaken hebben

•Een ongeval met hoofdletsel (scheur door het rotsbeen; hierin liggen het binnenoor en evenwichtsorgaan).
•Ontstekingen (griep, middenoorontsteking).
•Ziekte van Ménière (zie de betreffende pagina).
•Doorbloedingsstoornissen van evenwichtsorganen en/of hersenen.
•Een goedaardige tumor in de hersenen...

daarom neem contact op met e huisarts en vraag een door verwijzing naar een kno arts en laat je onderzoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedarmoede ?
Als je voor de spiegel je onderste ooglid een beetje naar beneden trekt, en het is daar niet mooi rood maar rozig-wit dan heb je een ijzergebrek.
Wat het ook is, gewoon even naar de dokter gaan lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je last van hooikoorts? Ik heb zelf ook last van duizelingen tijdens een hooikoortsperiode. Dit verdwijnt weer na een paar weken, maar het is ontzettend lastig inderdaad!