Ik heb me net aangemeld voor bloeddonatie, wat is jullie ervaring hiermee? En kan ik nu al een lijstje invullen of ik voldoe?

Ik heb me net aangemeld bij de bloedbank,
alleen kan geen lijstje vinden of ik wel eens voldoe.

Zou het wel even van te voren willen weten.
Wanneer mag je bloedgeven en andere donaties doen?

Zelf heb ik een paar kwaaltjes maar weet niet of dat donatie mogelijk is.

Verder is het zo als je bloedgroep 0 hebt dat je vaker word opgeroepen dan de max?
Weet niet welke bloedgroep ik heb, maar het recent wel een operatie gehad. Waar ze dat hebben gecontroleerd.
Moet ik die van te voren weten of testen zij die?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je voor de eerste keer opgeroepen word. Krijg je een soort intake gesprek met de arts. Daarna nemen ze wat buisjes bloed af om te testen. Als je daarna niets meer van ze hoort ben je geslaagd als bloeddonor en zal je ong. 3 maanden later weer opgeroepen worden. Ze controleren altijd standaard eerst je bloeddruk en hb gehalte. Is dit niet goed mag je weer gaan en dus geen bloed geven.

Je kunt via de link in de bron de test doen. Ze zullen daar altijd je bloedgroep testen en JIJ bepaalt hoe vaak je bloed geeft. Toegevoegd na 1 minuut: Verder word je niet vaker opgeroepen dan wat maximaal is, omdat dat nu eenmaal maximaal is en nogmaals: JIJ (en jij alleen) bepaalt hoe vaak jij bloed geeft. Toegevoegd na 32 minuten: Sorry, de link in de bron is niet de juiste. Wat wel goed is is deze: http://www.sanquin.nl/repository/documenten/nl/bloed-geven/bloed-geven/Medische_vragenlijst.pdf

Bronnen:
www.sanquin.nl/bloed-geven/donortest/

Je bloedgroep wordt daar getest, er zijn bloedgroepen die wat gewilder zijn dan anderen, maar er is maar een max aantal keer per jaar dat je mag geven, voor vrouwen is dat tegenwoordig 3 keer (was 2 keer) Het kan zijn dat ze je bellen om te vragen of je bv al dezelfde week kunt komen omdat ze tekort hebben, meestal krijg je ong 2 weken tevoren bericht. wat kwaaltjes betreft: je moet natuurlijk geen lage bloeddruk of bloedarmoede hebben. Maar ze leggen daar wel uit wat precies verwacht wordt van je. Geen zorgen om maken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100