Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een te trage schildklier en slik sinds een week thyrax. als het werkt en ik voel me beter,kan ik dan gelijk weer gaan sporten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
806
Ritsuka
12 jaar geleden
Dit zijn vragen die je aan je behandelend arts moet stellen, niet hier.
Ritsuka
12 jaar geleden
wat bedoel je wyker?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bewegen lees porten is altijd goed voor je, echter luister goed naar je lichaam, en neem ook op tijd je rust.
Neem ook de tijd het weer op te bouwen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je bloedwaarden weer ok zijn (TSH, FT4, liefst TSH rond de 1) dan zou ik pas weer echt gaan sporten. Tot die tijd hoef je niet op de bank te zitten als je je redelijk voelt. Fiets een stukje of ga wandelen.

Intensief sporten is vrij belastend voor het lichaam. En je moet nog herstellen van een schildklierhormoontekort. Dat tekort wordt nu met de pillen aangevuld. Maar het herstel zelf en het zoeken naar de juiste persoonlijke dosis duurt helaas een tijdje.

Dus na 6 weken op dezelfde dosis bloedprikken en zo nodig dosis verhogen. Totdat bloedwaarden goed zijn. Voel je je dan goed ga rustig sporten. Voel je je nog niet goed, laat je lichaam herstellen.

Het herstel duurt vaak langer dan het bereiken van de goede bloedwaarden...

Geduld dus en luister naar je lijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding