Na een lange dag kan je erg moe zijn, maar moet je toch nog veel doen. Hoe kom je van dit vermoeide gevoel af?

Behalve Koffie of energiedrankjes, goede tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Je zegt het al : een lange dag. Waarom zijn die dagen zo lang ? Is dat puur je werk / school, of neem je in je vrijetijd wat teveel hooi op je vork ? In dat geval weet je precies wat de oplossing is.....

Als je van een normale dagbesteding (ca. 8 uur exclusief pauzes) en een normale hoeveelheid huishoudelijk werk (ca 1-2 ur inclusief koken) helemaal bekaf bent, kun je het beste een keer bij de dokter langs om te kijken of je wellicht iets onder de leden hebt. En dat hoeft niet altijd iets ernstigs te zijn, een simpel vitaminetekort kan al vervelende klachten geven.

Ben je echter de hele dag druk bezig met (buiten school of werk) hobbies, sporten, leuke dingen, shoppen, van hot naar her sjouwen, feest vieren, stappen, en je moet bij thuiskomst nog opruimen en schoonmaken, tja, dan wordt het toch een kwestie van volhouden of prioriteiten stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig is er niets mis met mijn gezondheid, maar keuzes maken is inderdaad wel een goed plan

Andere antwoorden (9)

Probeer voor of na het eten even 10 minuutjes rustig op de bank te zitten om even tv te kijken of te lezen of muziek te luisteren zodat je je hoofd leeg kunt maken en dus je 'werkdingen' van de dag weggaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De philips energy light.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, prioriteiten stellen.
En zorg dat het niet te warm is waar je bezig moet zijn, en dat je niet veel (avond-)eet. Want van warmte en veel eten ga je je vaak ook slaperig voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij helpt het om na het eten een stuk te gaan wandelen met de hond, maar zonder hond kan je ook wandelen natuurlijk, alleen motiveert een hond zo lekker om dat te gaan doen.
Als ik dan thuis kom, met een frisse neus, voel ik me een stuk minder loom/moe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga maar eens eerst onder de douche, als je thuis komt van school of werk.
Zo spoel je alle vermoeidheid en negatieve energieën weg van die dag.
Je kunt het vergelijken met als je je niet lekker voelt, of als je ziek bent, als je dan onder de douche bent geweest, voel je je ook altijd een stuk beter.
Probeer het maar eens, je zult zien :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat ik nu zo geniet van soms wel 3x per dag douchen!!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha die poepi..inderdaad, je gaat niet voor niks onbewust onder de douche :)
Zeker geen koffie en energiedrankjes gebruiken.
Het lichaam wordt dan lui en gaat rekenen op deze extraatjes.
Het lichaam moet en kan het zelf oplossen, maar daar moet je wel aan meewerken.
Voor een hele dag heb je een bepaalde hoeveelheid energie, die moet je goed gaan verdelen.
Als je overdag een pauze hebt, benut die dan ook goed.
Zorg voor zo weinig mogelijk stress, dat vreet energie!!!
Neem voldoende nachtrust en eet gezond.
Moet je veel op je tenen lopen om alles iedere dag rond te krijgen, dan gaat het een keer helemaal mis.
Is je gezondheid wel goed?
Als gal en lever niet voldoende werken dan krijg je ook dit soort problemen, mogelijk je schildklier?
Zo zijn er veel dingen die hier invloed op hebben.
Zoek naar de reden voordat de schade groter wordt.
Zie het als een signaal van je lichaam .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga altijd gewoon door..en door..en door... en drink heel veel water tussendoor...als ik ga zitten kom ik juist niet meer op gang.. als ik tussendoor moet eten dan zorg ik wel voor een lichte maaltijd zodat mijn lichaam niet keihard hoeft te werken om ook nog eens die voeding te verbranden...en als ik nog weg moet en het is te doen dan doe ik dat op de fiets voor even frisse lucht en zuurstof in mijn kop..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zou ik ook antwoorden, gewoon doorgaan, en pas gaan zitten als je gedaan hebt wat je moet doen. Tussendoor zitten is funest (voor mij toch).
+1
Even op de bank je helemaal laten wegzakken, maar zorg dat je net niet in slaap valt, blijf bewust aanwezig . Hooguit 15 minuten (zet desnoods een eierwekker) blijven liggen, daarna even bewegen, wat eten/drinken om weer goed wakker te worden, en je bent fris genoeg om het laatste werk ook zonder veel vermoeidheidsfouten af te ronden.

Door even helemaal weg te zakken geef je je lichaam de kans verloren energie weer op te laden, je kunt alleen echt goed verder als het in goede samenwerking is met je lichaam. Dus als je moe bent moet je gewoon even rust nemen. Zo'n rustpauze verdient zich dubbel en dwars terug omdat je daarna beter kunt werken en sneller bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen tijd voor een tijdje zitten of een douche? Doe dan even andere schoenen aan.