Als je thuis sit-ups en push-ups doet, heeft het dan zin om dit elke dag 1 of meer keren te doen ?

Ik doe dit niet voor mijn conditie of gezondheid of conditie, maar voor spiergroei.
(Ik weet dat je voor de snelste resultaten beter naar een sportschool kan gaan)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste kun je niet elke dag dezelfde oefeningen doen. Doe bijvoorbeeld maandag buikspieren, dinsdag armen, woensdag benen en dan donderdag weer buikspieren. Ga niet de hele tijd sit ups doen, dit is niet effectief. Als je de hele tijd dezelfde oefening doet, reageert je lichaam er niet meer op. Doe dus ene keer situps, dan eens een plank, dan eens iets voor je obliques etc. Google eens op 'ab exercises' en je vind er gigantisch veel. Wissel deze een beetje af. Doe dus op maandag een paar setjes van 2 of 3 oefeningen, en dan de donderdag weer 2-3 andere oefeningen. Toegevoegd na 1 minuut: Dit zijn uiteraard voorbeelden, maar je snapt het denk ik wel. - Niet elke dag buikspieren trainen, maar minstens 1 dag rust voor je weer een spiergroep traint. - Pas je voeding aan, zoek bijvoorbeeld op clean eating.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100