Ik ben al 2 dagen heel erg boos en raak het maar niet kwijt..kan ook de oorzaak niet wegnemen.. .wat doe je dan het beste?

Heb er gewoon een dikke keel van, alsof er een brok in zit..Ik heb al uren met de hond gewandeld, met een vriendin gebeld, mijn hele huis gekuist, lopen janken en me afgebeuld op de sportschool maar het wil maar niet zakken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou Congo, wat naar.
zit je iets heeel errug dwars.
profileer je probleem iets beter, preciezer svp...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink je toevallig ook veel meer dan normaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke oorzaak is het dan, die je niet kunt wegnemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vuurvlinder: wat is de bedoeling van je vraag? is een beetje een vreemde reactie niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelde dus niet drank ofzo, foutje dat ik niet wat duidelijker was wellicht ;) Maar als je er gevoelig voor bent dan kan het zijn dat je bloedsuikers omhoog gaan. Waardoor je meer gaat drinken om dat nivo weer normaal te krijgen. Als er een stress situatie is zorgt dit altijd voor hogere bloedwaardes. Als diabeet zijnde wordt ik ook kwaad en agressiever als mijn bloedwaardes hoger zijn. Pas als ze omlaag gaan raak ik dat kwijt. Zolang ze hoog zijn blijf ik boos. Het is een wisselwerking, wat je alleen kan weten als je je bloedwaardes laat testen op verhoging. Ik zeg niet dat het een oplossing is of wat dan ook, maar het kan mede het boos zijn in stand houden. Zeker gezien het feit dat de meeste mensen het zelf niet weten dat ze een 'vorm' van diabetes hebben. Er is wel makkelijker iets aan te doen als dit een mede oorzaak is. Het lost niet het probleem op maar deels wel de gevolgen als je er last van hebt en er dus iets aan kan doen als dat zo is. Tis gewoon de ervaring die het leert aan deze kant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Vuurvlinder.. maar nee, ik geloof niet dat het bij de oorzaak is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij kunnen natuurlijk nu geen antwoord geven op wat je het beste kan doen. Misschien dat je je probleem eens met ons wil delen, dan kunnen we dan misschien je ermee helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben met je eens DeVuurvlinder, diabetes kan vele vormen aannemen, terwijl je soms niet eens bewust van ben dat je het hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag drie dagen boos. Is het gezakt? Hanteerbaarder? Wat heeft jou geholpen? Sowieso: Goeie vraag! Ik zou alleen schrijven kunnen toevoegen aan de tips die je zelf al noemde.. En de "serenity prayer" komt ook omhoog hier, misschien is de bron van je boosheid er eentje die je moet accepteren omdat ie niet te veranderen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet gezakt... is vandaag volk over de vloer geweest maar ik kon er geen afleiding in vinden en was helemaal hyper de pieper..mijn woorden stuiterden uit mijn mond maar het ging nergens over..de boosheid in mijn hoofd en lijf laten me nu ook al raaskallen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uit balans raken van je energie, kan dit soort vervelende problemen veroorzaken, het uit zich vaak in niet te verklare verschijnselen, zoals hoofdpijn, concentratie problemen, slecht in slaap komen, weinig eetlust, emotioneel en onverklaarbare boosheid.
Of eigenlijk gewoon gezegd, je hebt de pest in zonder een verklaarbare reden.
Ook heeft de werking van je gal hier invloed op, dan gaat het vaak gepaard met hartkloppingen en een opgejaagd gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar je dokter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou ik naar de dokter moeten gaan simple. .?
loenie ik weet wat je bedoelt . . dank je. .
en ook ed dank voor je immer wijze woorden. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ook nu lig ik weer wakker van het borrelen in lijf en leden. . probeer afleiding te vinden op gv en volgde al enkele van jullie adviezen op. . en probeer nu bijv. bezig te zijn met andere zaken maar het wil maar niet. . bah wat is dit een rot gevoel!

Het beste antwoord

De reden waarom je boos bent kun je niet wegnemen maar wel hoe jij daar over denkt, op reageert. Dat ligt in je eigen handen. Je maakt je erg boos om iets en hebt geprobeerd dat uit je hoofd te krijgen door fysiek bezig te gaan.
Op zich een goede methode om tot verandering te komen van stemming.
Als je namelijk fysiek andere dingen doet, verandert de stemming meestal mee. Jij geeft aan dat je het dan nog steeds niet uit je hoofd krijgt.
Het zou helpen als je even aangeeft wat jou zo boos maakt.
Alhoewel dat ook weer niet zo is want dan krijg je inhoudelijke adviezen en dat schiet niet zo op.
Waar het namelijk hier om gaat is dat je je gevoel, gedachte of beeld aanpast.
Als je visueel bent aangelegd, kun je het volgende doen.
Visualiseer de plek waar je boosheid zit.
Haal wat daar zit er in gedachten uit en vernietig het.
Maak de plek schoon waar je boosheid (of wat daar voor staat, zwart gat, steen oid) zat.
Bedenk nu wat je op die plek wel wilt hebben staan en zie dat voor je. Zet dat terug in je hoofd. Hoe voelt dat nu.
Ga er even helemaal in gedachten in mee dat je dit ook werkelijk allemaal doet.

Boosheid is meestal gericht op een persoon en dan is vergeving van die persoon en van jezelf en jouw gedachten en emoties daarover een goede om het los te laten.
Dit is een snelle manier om dit te doen. In de praktijk dit doen met iemand die je begeleidt is nog beter maar je kunt het ook goed zelf. Maak een ritueel van het loslaten van je boosheid en de persoon waarop je boos bent.

Succes en ik wens je veel zachtheid en liefde..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Misschien is het een idee om naar je boosheid te kijken en je af te vragen waarom je zo boos bent en wat dit jou te leren heeft... Vaak zit er pijn achter de boosheid verborgen en ook jouw pijn mag er zijn, wees je er bewust van....
Misschien voel je weerstand tegen dat wat er speelt en wil je het graag anders.... vaak helpt het accepteren van je boosheid omdat die ook mag bestaan (zolang je maar respectvol blijft naar je zelf en anderen)....

Je zou tegen jezelf kunnen zeggen: Ik ben boos, dat mag ik van mezelf. Ik accepteer mijn boosheidgevoel want ook dat stukje hoort bij mij.

Je zult merken dat je boosheid naar de achtergrond zal verdwijnen wanneer je je eigen boosheid kan accepteren.

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt dit:
Welke verdriet heb je nu die achter je boosheid zit?

Je boosheid is waarschijnlijk een stapeling. Die oorzaak zal dan niets anders zijn als een herinnering naar iets vervelends uit je verleden. En juist die herinnering en de gebeurtenis toen doet je nog steeds erg veel pijn en verdriet. Het kan heel goed zijn dat je daar dan boos om bent.

Misschien moet je niet je boosheid wegnemen, maar je verdriet eens flink uithuilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan jouw profiel te zien zou het best eens zo kunnen zijn dat je aan de overgang begint, of er al in zit.
Dan kan je namelijk boos worden om niks, anders reageren dan normaal, enz. enz. Een proces dat elke vrouw overkomt, en elke vrouw reageert anders.
Als het de overgang is, accepteer het dan, want je ontkomt er niet aan.
jc54
13 jaar geleden
Komt de boosheid van jou of door anderen?
Is het laatste het geval, geef het gevoel dan terug. Stuur het weg. Laat het daar waar het hoort te zijn.
Hoe je dat doet? Hardop zeggen dat je deze boosheid niet accepteert en dat je het terug geeft daar waar het hoort.

Succes con
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de oorzaak niet kan wegnemen, dan is de enige andere optie je er bij neerleggen. En misschien dat je nog een beetje genoegdoening kunt halen uit het voornemen om er voor te zorgen dat je dit niet wéér overkomt.
Als het een persoon betreft, die persoon niet meer in jouw cirkeltje laten, als het een ding betreft dan niet meer aanraken en als het een situatie betreft, dan een dergelijke situatie voortaan mijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar, ook wat je beschrijft over die lichamelijke sensaties. Ik kan opvliegend zijn maar het zakt bijna altijd ook wel wel weer heel snel. Maar als ik iets van waarde kwijtgeraakt ben, gestolen, weggegooid of iets dergelijks kan ik daar dagenlang woedend over zijn. Afreageren en afleiding helpen niet, omdat daarna dat feit domweg nog steeds aanwezig is.

Het helpt me meestal wel om het hele verhaal op te schrijven, al dan niet aan iemand gericht. Dat dwingt me al veel meer om dat verlies in de juiste proporties te zien, en/of aan de ander duidelijk te maken waar het allemaal precies over gaat. Misschien is dat ook iets voor jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, hoop dat je antwoord haar helpt
Misschien dien je de persoon die je boosheid veroorzaakte eens een goeie mep op z'n gezicht te geven?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou er altijd wel ergens iemand lopen meppen, daar schiet je niks mee op, de problemen worden nog groter. Dat werkt misschien bij jongens onder elkaar, maar in het volwassen leven lijkt me dit geen optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Angelina675
13 jaar geleden
dat is wel heel erg rigoreus he !!!!
2 dagen is een heel korte tijd. Geeft het gewoon wat langer de ruimte dan zakt die boosheid vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boosheid gaat vastzitten als je het niet uit. Word boos op de veroorzaker en als dat niet kan, word boos op een vervanger. Een kussen, bijvoorbeeld. Raas uit, spuw gal en scheld naar hartelust op het kussen-dat-de-dader-voorstelt. Het zal je verbazen hoe makkelijk het is om wie of wat dan ook in een kussen te zien als je eenmaal een beetje op gang komt. Vertel het in niet mis te verstane bewoordingen precies wat je van hem denkt, waar hij je pijn heeft gedaan en geef evenveel terug.
Meer mag ook. Honkbalknuppel in huis? En kussen vervangbaar? Go! Kill!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het volgende doen: de boosheid die je voelt aanvaarden. Laat maar komen. Verzet je er niet tegen. Je afbeulen op de sportschool is alleen maar een manier om tegen de boosheid te zeggen: "ik wil jou niet."

Maar wat al die boosheid er nu is om jou iets te vertellen? Laat de woede maar komen, doorvoel hem en accepteer hem, en laat 'm ook weer gaan.

Wat de boosheid jou wil duidelijk maken is (waarschijnlijk) dat je iets opkropt. Het kan van alles zijn: oud zeer, onverwerkt verdriet, frustratie over iets dat niet goed is afgerond.

Als je een beetje tot rust gekomen bent, probeer dan te achterhalen wat de aanleiding van je boosheid was. Vaak kun je via de aanleiding bij de bron komen. En nogmaals: laat het gewoon maar toe. Het hoort nu bij je. Je boosheid niet als vijand zien, maar als een medium dat jou iets probeert duidelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn legio redenen om op te noemen waarom of waardoor iemand onderhevig is aan een bepaalde emotie.
Psychische, lichamelijke of om redenen wat er in het verleden gebeurt is of pas geleden.

Indien het niet om gebeurtenissen gaat uit het heden of verleden blijft alleen nog de overgang over of andere
neurologische klachten.

Voor de huis tuin en keuken boosheid, die iedereen op z,n tijd heeft en op eigen manier verwerkt, zul je er zelf uit moeten komen door de oorzaak te evalueren.

Bij de andere 2 mogelijke oorzaken dien je je te wenden tot de huisarts, psycholoog, psychiater of specialist.

Veel dingen in het leven liggen ten grondslag
aan de keuzes die men maakt of gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluk een roos zet hem op je hoed dan is je dag morgen weer goed!

Emotionele fitness wilt onwijs helpen. Ik gebruik het ook en heb daar ontzettende baat bij:

http://www.boekenstand.nl/discs/Emotionele_Fitness_slipcase_met_boek_audio_cd_s_meditatie_cd_dvd-12933.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besef dat iedere boosheid uit angst voortkomt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet persé hoor. Allerlei weggestopte of onuitbeleefde gevoelens kunnen boosheid veroorzaken!
Alles loopt niet altijd zo gesmeerd als we zouden willen. En jij heb het nodige meegemaakt, dus die boosheid begrijp ik best. Het zou eerder vreemd zijn, als je niet boos ben. Maar ik zou zeggen, jank maar gewoon nog even, dat mag best hoor, niemand zal het je kwalijk nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je boosheid is misschien een vorm van machteloosheid : zelf ben ik al een paar weken boos op zoveel gecumuleerd onrecht. Je doet nochtans in je opsomming de juiste dingen als veel wandelen, heel actief bezig zijn.Dus daar is veel wilskracht en moed in je aanwezig. Nu twee dagen is kort, geef het een paar weken de kans om het volledig te laten wegvloeien. Indien dan geen heil, is psychotherapie de best aangewezen methode. Een andere invalshoek vanuit professioneel standpunt. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het beste is eens goed reageren op de persoon in kwestie ,maar een bedachte reaktie anders blijf je er mee zitten en dat is niet goed voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal krijg je een dikke keel van woede omdat je het opkropt of al langere tijd opgekropt hebt. Je hebt het niet goed kunnen ventileren en dat frustreert je.
Weet je wat mij altijd helpt in zo`n geval (want ik ben een binnenvetter en heb dat dus ook)?
Ik blaas even goed uit, laat bewust mijn lichaam ontspannen en ga zitten achter de tafel. Zodra ik me rustiger voel worden, door een poosje bewust naar mijn handen op mijn onderbuik toe te ademen en me alleen daarop te concentreren, pak ik een pen en een groot schrijfblok en schrijf al mijn woede op tegen de denkbeeldige schuldige aan mijn woede. Ik vervloek die/datgene wat mij zo woedend maakt en verwens het zolang tot ik het nalees en erom moet lachen. Je schrijft in eerste instantie nl. de raarste verwensingen! Nou, als dat allemaal zou uitkomen wat je je denkbeeldige opponent toewenst, dan is je wraak al zoet genoeg geweest. Voor je gevoel lucht het je op en vouw dan de brief op en leg hem weg. Wanneer je dan weer de woede voelt opkomen, pak de brief en ga lezen. Schrijf er rustig bij om je hart te luchten. Het wordt dan een soort woede dagboek.Je kunt vloeken, verwensen, verdoemen en alles
zonder je terug te houden want je kwetst er uiteindelijk niemand mee. Na verloop van tijd wordt de woede steeds minder, echt waar, het blijft nooit zo heftig ook al kun je je dat op dit moment niet voorstellen. Het is een clichee maar wel waar,'tijd heelt alle wonden'.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat doe je later met zo'n epistel? gewoon weggooien, bewaren, ritueel slachten, creatief verknutselen? ben benieuwd!
amc
13 jaar geleden
Als het me niets meer doet als ik het lees, gaat de brief door de versnipperaar. Dat voelt dan aan als de ultieme afrekening.
En... was de oorzaak zo erg dat het dit allemaal waard was?... Vraag jezelf dat eens af... succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al van eft gehoord? met EFT klop je op je meridianen terwijl je tegen jezelf zegt dat je je boosheid of dergelijke toelaat. Het begint met een opwarming : je klopt op de zijde van je hand (niet aan de kant van de duim, maar aan de andere kant) en zegt 3 x: 'alhoewel ik boos ben, aanvaard ik mezelf helemaal zoals ik ben".
dan zijn er de volgende punten die je kunt afkloppen met je vingertoppen (één kant is voldoende, dus ofwel links of rechts of afwisselend) : bovenzijde van je wenkbrauw (in het midden), buitenzijde van je oog, onder je oog aan de overgang met je wang (dus de onderkant van "wallen onder de ogen"), tussen je neus en bovenlip, onder je lip in het kuiltje boven je kin, op je pijnlijke plaatsen boven je borst (schuin onder je sleutelbeen), op de zijkant van je lichaam. terwijl je klopt zeg je telkens je emotie ("boos") en voelt het ook. je mag het ook groter maken bv " afschuwelijk afgrijselijk coleirig" "superrazend" etc).
ook andere fysieke uitingen van kwaadheid helpen, de klassieker is idd op een kussen kloppen, springen en hard neerkomen, op de grond stampen ... maar het helpt allemaal nog beter als je tegelijk luidop je gevoel uitroept (als het kan is keihard gillen en tieren het beste).
een andere weg is rustiger : je ademt kalmte in en boosheid uit bv. Maar ik weet uit ervaring dat een gevoel er soms eerst echt moet mogen zijn plus eruit moet voordat je deze rustiger manier kan bewandelen.
Je kan ook Rescue remedie nemen van Bachbloesems.
van EFT vind je trouwens erg veel op internet, mocht het je interesseren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry maar de bachbloesem is zodanig verdund dat de werking op pure suggestie berust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel een waardevol antwoord want ik wil nu inmiddels alles wel proberen.. de Bach heb ik jaren gebruikt en de rescue heb ik altijd in huis..die helpt me nu ook even niet maar ik geloof beslist in de heilzame werk van deze remedie! Dus wel een + verdiend vind ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle goede en goedbedoelde adviezen ten spijt,
u weet zelf waar de schoen wringt.
Zoek professionele hulp voordat de bom barst en er
onschuldigen uw pad kruisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met dat laatste?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brrr... inderdaad een felle reactie hierboven van sxiopo. hopelijk is het minder "bedreigend" bedoeld dan dat het overkomt.
wat bachbloesems betreft : ik vind dat een persoonlijke overtuiging over het al dan niet werken van bachremedies niet mag resulteren in een beoordeling van een antwoord.
mijn ex-vriend geloofde totaal niet in bachremedies, heeft het genomen om me te bewijzen dat het niet hielp, en schrok ervan dat zijn droomactiviteiten erg toenamen, hij voelde het ook in zijn "buik" (hij nam crabapple om te zuiveren). Het staat wat mij betreft iedereen vrij om al dan niet in bachbloesems te geloven. ik heb geen aandelen of zoiets bij dat bedrijf, dus mijn aanbeveling is zuiver neutraal.
ik begrijp echter dat de bachbloesems nu niet helpen. dus zoals met alle andere geneeswijzen geldt dat er veel afhangt van persoon, moment, specificiteit van het symptoom etc...
Ik zie het innemen van gelijk wat dan ook zeker niet als een alles zaligmakend middel, maar het kan een ondersteuning zijn in combinatie met een andere aanpak. congoleo heeft hiervoor al heel wat tips gekregen waar er al dan niet uit kan gekozen worden.
By the way : heb me hier en daar geïnformeerd : Chamomilla schijnt soms ook te ondersteunend te werken bij het omgaan met boosheid...maar hierin heb ik nog geen ervaring.
Ik heb altijd geleerd dat weggestopt schuldgevoel zich kan ontwikkelen tot aanhoudende boosheid. Of dit schuldgevoel nou reeel is of niet, het kan zich toch tot boosheid ontwikkelen als je het gevoel te lang niet toe laat.

Wat ik verder kan bedenken is symptoombestrijding, en dat is slaan op een kussen. Tot je het niet meer nodig hebt.

Boosheid is ook niet iets wat je zomaar even wegbeult in de sportschool. Het kan heerlijk zijn om je te ontladen, maar als de ontlading niet komt, zit er toch iets anders onder.

Dus, wees lekker boos, geef jezelf even de tijd om dit te laten uitwerken vanbinnen. Sta jezelf toe andere gevoelens te ontdekken, en sla op dat kussen als het je te veel wordt.
Verder kan ik je alleen nog aanraden toch zoveel mogelijk steeds weer over te gaan tot de orde van de dag.

In principe, als je gewoon bereid bent om te kijken wat er in jezelf tevoorschijn komt, kom je echt verder hoor, al is de hobbel soms moeilijk te nemen even. En het kan een uiterst taai probleem zijn vanbinnen, zodat het echt enige ontwarring vergt en persoonlijke groei, voor je er uit komt.

Succes en heel veel sterkte en inzicht gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, wat vervelend voor je! Probeer goed naar je boosheid te kijken. Weet je waar het vandaan komt? Zit er nog een ander aspect in? Onmacht, teleurstelling, schaamte?
Probeer dan eens te kijken hoe je de negatieve spanning een beetje uit je kunt krijgen.
Wat past bij je? Muziek luisteren, hardlopen, sporten, gillen, flink shoppen, schreeuwen of er juist over praten? Het kan allemaal helpen (zolang het een beetje veilig blijft natuurlijk). Laat jezelf in ieder geval inzien dat je boos mag zijn! Probeer de gevoelens te accepteren, ieder mens heeft deze emotie en eigenlijk is het heel erg puur!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, ik lees nu pas je toevoeging.. Ik denk dat je al heel goed 'op weg' bent. Ik herken het zelf wel, bij mij zakte het toen na verloop van tijd zelf weg.. Hoop dat dat bij jou dan ook zo is.. Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat. Sterkte!