hoe krijg je als roker je kinderen (en jezelf) fris ruikend de deur uit?

Ik krijg wel eens kleren van mijn buurvrouw voor mijn kinderen. Omgekeerd ook. Alleen omdat hun roken stinken de kleren van haar naar rook. Deze gaan dan gelijk eerst 3x ofzo in de was machine totdat ze weer naar wasmiddelen ruiken. Toen ik vroeger zelf rookte viel mij dit nooit op. Nu ik zelf kinderen heb wel. Hun kinderen stinken naar rook. Ruiken ze dat zelf niet? Hoe krijg je dit dan weer fris ruikend?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een groot probleem voor de omgeving, voor de anderen. Voor de roker zelf totaal niet, die merkt het niet en de kinderen zijn er waarschijnlijk ook gewoon aan gewend. Het huis weer fris : om te beginnen niet meer 'binnen' roken, dat is een bijna onmogelijke opdracht tenzij de helft van een eventueel paar/stel dat ergens woont niet meer rookt of copd patient is en er dus heel erge last van heeft. Daarnaast zal de kamer ook stinken, de gordijnen moeten meerdere keren gewassen/gestoomd worden of nieuwe natuurlijk dat is beter die ruiken lekker, of lamellen / luxaflex, die zijn makkelijker schoon te houden. De kleding van de mensen, hun haar alles stinkt, (ik weet het, ik rook sinds 1 1/2 jaar niet meer en alles ruikt frisser en ik adem weer beter en ik rook het ook niet.) Ik ben bang dat het onmogelijk is om als roker niet te stinken want het zit tot in je porieen de rookstank. Een goede poging is het heel goed schoonmaken van de kamer, niet meer binnenroken (geen volle stinkende asbakken meer) en kleden buiten leggen/hangen om de stank er uit te krijgen, misschien een lekker niet zwoel luchtje in het begin om het anders te laten ruiken.

Gebruik hiervoor Febreze dat is een textielverfrisser die verwijdert moeiteloos geuren van rook, olie, verf, muffigheid, frituren, dieren etc. Te gebruiken o.a. op vloerbedekking, gordijnen, kleding, bureaustoelen etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100