hoe krijg je als roker je kinderen (en jezelf) fris ruikend de deur uit?

Ik krijg wel eens kleren van mijn buurvrouw voor mijn kinderen. Omgekeerd ook. Alleen omdat hun roken stinken de kleren van haar naar rook. Deze gaan dan gelijk eerst 3x ofzo in de was machine totdat ze weer naar wasmiddelen ruiken. Toen ik vroeger zelf rookte viel mij dit nooit op. Nu ik zelf kinderen heb wel. Hun kinderen stinken naar rook. Ruiken ze dat zelf niet? Hoe krijg je dit dan weer fris ruikend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wassen, dat is het enige wat helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot ze weer naar wasmiddelen ruiken..........getfer!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Mind. Wassen helpt niet. Buurvrouw is zeer nette vrouw. Alleen als ik daar bv 10 min binnen ben stinken mijn kleren ook. Daar is denk ik niet tegen aan te wassen als je daar woont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/rookgeur-kleding-halen-kleding-kledingkast.127206
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kreeg ik niet toen ik vraag stelde. Ik wil weten waarom mensen er niks aan doen of kunnen doen? Je kind gaat wel zo naar school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk ruiken die ouders en kinderen het geur van rook niet meer. Als je eenmaal gewend raakt aan een geur dan ruik je het ook niet meer. Zelf had ik dat ook. Toen ik nog rookte zei mijn moeder dat mijn kleren altijd naar rook stonken, terwijl ikzelf daar niks van merkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moeten als eerste buiten roken en uit smde buurt van de kids en voor de rest veel scoonmaak en geur spul. maar een roker blijft toch wel naar rook ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je rook zelf je kleren niet en je vindt het vreemd dat de buren hun kleding niet ruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zelf rookt ruik je dat niet!
rokers ruiken( en proeven) minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Pelle. Lezen. Toen niet nu wel! Als je niet rookt... Enz. Buurvrouw vind het ook niet leuk.

Het beste antwoord

Het is een groot probleem voor de omgeving, voor de anderen.
Voor de roker zelf totaal niet, die merkt het niet en de kinderen zijn er waarschijnlijk ook gewoon aan gewend.

Het huis weer fris : om te beginnen niet meer 'binnen' roken, dat is een bijna onmogelijke opdracht tenzij de helft van een eventueel paar/stel dat ergens woont niet meer rookt of copd patient is en er dus heel erge last van heeft. Daarnaast zal de kamer ook stinken, de gordijnen moeten meerdere keren gewassen/gestoomd worden of nieuwe natuurlijk dat is beter die ruiken lekker, of lamellen / luxaflex, die zijn makkelijker schoon te houden.
De kleding van de mensen, hun haar alles stinkt, (ik weet het, ik rook sinds 1 1/2 jaar niet meer en alles ruikt frisser en ik adem weer beter en ik rook het ook niet.)

Ik ben bang dat het onmogelijk is om als roker niet te stinken want het zit tot in je porieen de rookstank.

Een goede poging is het heel goed schoonmaken van de kamer, niet meer binnenroken (geen volle stinkende asbakken meer) en kleden buiten leggen/hangen om de stank er uit te krijgen, misschien een lekker niet zwoel luchtje in het begin om het anders te laten ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gebruik hiervoor Febreze dat is een textielverfrisser die verwijdert moeiteloos geuren van rook, olie, verf, muffigheid, frituren, dieren etc. Te gebruiken o.a. op vloerbedekking, gordijnen, kleding, bureaustoelen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je dan de hele dag wel blijven gebruiken. Standaard in je tas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor Febreze. Is echt veeel beter dan andere luchtverfrissers. Geur is ook veel zachter, aangenamer. Ik zou het nier de hele dag door gebruiken, het is geen deo of parfum ofzo ;)