Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik 's avonds vaak een verstopte neus krijg?

Hoe kan het dat ik 's avonds vaak een verstopte neus krijg ineens, alsof je verkouden bent? Overdag zelden last van..

1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Dat zul je met jouw huisarts moeten bespreken. Wij kunnen niet zomaar raden waarom dat bij jou gebeurt. Misschien door bepaalde voedings- of genotmiddelen?
Ritsuka
3 jaar geleden
Allergie voor iets in huis?
MrBart
3 jaar geleden
@Amadea Voeding zou wel kunnen, tweede niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verlucht vaak je huis, want droge lucht kan een reden zijn dat je in de avond een verstopte neus krijgt. Zelf heb ik hier ook van. Je kan ook best je kamer verluchten en niet te vaak je verwarming aansteken vlak voor het slapengaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oorzaak kan een allergie of een overgevoeligheid van het neusslijmvlies voor iets. Bij allergie kun je denken aan bijvoorbeeld een huisdierenallergie, een boom- en graspollenallergie of een huisstofmijtallergie.
's Nachts kom je niet met de stof in aanraking, overdag word je weer geprikkeld en 's avonds heb je dan weer last van een verstopte neus.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding