Wat houdt in dat een baby onder de linker nier een echolucente holte heeft?

Wat betekent echolucente holte?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
Erna55
3 jaar geleden
Bespreek dit met de arts. Een arts heeft het onderzoek laten doen en je deze mededeling gedaan. Vraag het aan de arts die je dit verteld heeft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Erna55
Er is geen onderzoek, ik wil weten wat het betekent.
Antoni
3 jaar geleden
Hier https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:a90h7PWnq-YJ:https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/681540/betekent-volgende-zin/+&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl vind je antwoorden op een eerdere vraag "Wat betekent de volgende zin? Er is een echolucente holte van 17mm onder de linker nier": Voorpret antwoordde met:
Echoluent betekent niet/slecht zichtbaar voor de ultra sonische echoscopie.
Dus een holte van 17mm onder de linker nier die niet zichtbaar kan worden gemaakt via echo. Computoon antwoordde:
Bij echografie:
Structuur laat al het geluid door en geeft geen weerkaatsing

Het beste antwoord

Echo's van de buikholte worden gemaakt met hoog-frequente geluidsgolven. Organen zoals nieren en lever weerkaatsen die golven en kunnen zo tot een beeld leiden. LUCENT betekent, dat de geluidsgolven doorgelaten worden en dus geen terugkaatsing kennen. Dat wordt vertaald naar een HOLTE. Daarom spreekt men van een echolucente holte. Deze holte wordt ook wel aangeduid als cyste. Een cyste kan gevuld zijn met lucht, maar ook met ander materiaal. De specialist of arts zal je kunnen uitleggen wat in jullie geval de betekenis is van de echo-uitslag. Als het er verdacht uitziet wordt al snel een andere scan gemaakt b.v. CT of MRI.