Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je galblaas verwijderd wordt, en je bent daarnaast chronisch maagpatient, wordt dit laatste dan verergerd?

met chronisch maagpatient bedoel ik; deze persoon slikt chronisch Nexium voor zuurbranden/irritatie maag-slokdarm.
..Of maakt dit niet uit , komt het gal daarna niet naar de maag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee het verwijderen van de galblaas heeft daar verder geen invloed op. De galblaas is een opvang van de gal en die gal blijft gewoon de gal losen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Mijn galblaas is verwijderd en de chirurg vertelde mij dat het enige wat ik zou merken was dat het verteren van vet voedsel langer duurt, waardoor ik mij misschien eerder "vol" zou voelen bij het eten. Gal helpt vet afbreken in de darm en zit daarmee na de maag. Je zou mogen verwachten dat het geen consequenties heeft. Als je het zeker wilt weten moet je even contact met de chirurg of met de huisarts zoeken, denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jou verhaal klopt helemaal .Mijn ervaring is precies hetzelfde. Mijn galblaas is al meer dan 35jaar geleden verwijderd en mij werd dit toen al verteld.Goede reactie,dus!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding