Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben je direct (eerste half uur) na het sporten slanker of juist dikker in centimeters? En hoe zit dat met een warm of koude douche?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
945
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel veel verschil zal het niet maken, maar het lichaam zal enigszins inkrimpen en uitzetten denk ik, maar omdat ik het niet zeker weet wacht ik op andere antwoorden.
Ritsuka
12 jaar geleden
vlak na het sporten ben je misschien iets slanker, maar dit is puur watergewicht van het zweten.
Reddie
12 jaar geleden
Als je een meetlint hebt kun je het zelf meten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je enorm veel gezweet zou hebben zou je dat nauwelijks merken in centimeters. Hoogstens een millimeter en je merk dat je huid iets anders qua veerkracht is. Maar dit is wel in heel extreme gevallen. Daarbij kan je nog zoveel zweten, drink 2 glazen vocht en al het zweet dat je verloren bent is weer terug.
Als je bijv veel bovenarm oefeningen hebt gedaan zal je spier opgezet zijn en dus iets dikker.
Bij een koude douche spannen je spieren zich aan waardoor je kleiner word, wederom gaat dit echt om een millimeter. Bij warm douchen zetten je poriën uit en ontspannen je spieren dus zou het ook weer gaan om die millimeter.
Het zijn zulke kleine verschillen dat het nauwelijks meetbaar is
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee maar wel lichter door vochtverlies,dus dat drink je er weer bij. En neem eerst een lauwe douche,warm mag ook ,en daarna met koud water je benen afspoelen,Niet direct met koud,kan reacties geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding