Waarom knippen veel vrouwen hun haar kort als ze zijn getrouwd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja is daar onderzoek naar gedaan? wat waren de uitkomsten? ik wist niet dat vrouwen dat deden. wel dat ze het korter laten knippen om het haar wat pittigheid en volume te geven..tenminste dat zei de kapper:p

Antwoorden (10)

anders gaan mannen erna verloop van tijd aan trekken, zijn ze het zat enzo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak.
Vrouwen letten minder op hun uiterlijk en mannen laten scheten, dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en vrouwen niet...hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de buit is binnen +
Als je eenmaal een man hebt weten te strikken, is jezelf mooi maken voor mannen minder noodzakelijk. De buit is immers al binnen.
Kort haar is dan makkelijker en praktischer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met dit antwoord impliceer je dat kort haar minder mooi zou zijn. Ik ken zat vrouwen met lang haar waar ik dolgraag eens de schaar in zou zetten, want o... wat kan dat lelijk zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat impliceer ik inderdaad. Ik persoonlijk vind lang haar mooier dan kort haar bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn partner vind lang haar mooi... ik erger me er elke dag aan.
Misschien omdat ze geen zin hebben elke keer aan hun haren naar de slaapkamer/keuken gesleurd te worden ofzo?

Ik heb er nog nooit van gehoord, is het zo? Ik ga bijna trouwen en heb al mn hele leven lang haar. Kijken of ik ook die neiging krijg om t na mn huwelijk af te knippen, en dan geef ik gelijk antwoord op het waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt gewoon omdat ze oud is.. Toen ze jong was kon ze alles hebben, ze is nu oud dus kiest ze voor kort haar, ze is niet meer zo knap als eerst maar het is tenminste stijlvol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het wel even duurt voordat je een prachtige bos lang haar hebt,en die ga je niet voor je trouwdag even afknippen.
meestal ook omdat er veel foto,s worden gemaakt,voor de herinnering aan later.
misschien lopen ze al langer met het idee om ze te knippen.maar wachten ze daarom tot na het huwelijk,omdat ze dan iets meer vrijheid hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat nog steeds, alle modernisering en emancipatie ten spijt, voor veel vrouwen het moment van trouwen niet zo heel erg ver af ligt van het moment waarop ze kinderen krijgen. En poepluiers verschonen met een bos lang haar is gewoon niet praktisch, plus dat je met zo'n wurm onder handen sowieso beduidend minder tijd voor jezelf hebt.

Zelf heb ik er overigens voor gekozen om mijn haar gewoon op te steken ; dat werkt ook prima, en kort staat me gewoon echt niet met die dikke kop en dat dunne springhaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment als je nog geen partner hebt verzorg men zich heel erg goed. Als ze trouwen willen ze er top uit ziet, mooie haren, make-up, verzorgde nagels en daarna zijn ze binnen. Ook als ze eenmaal kinderen hebben knippen ze vaak de haren af. Misschien dat dit wel onder de categorie huisvrouw valt!

Vrouwen zijn getrouwd,.er zijn mannen die het niet zal interesseren, of zij vinden kort haar ook leuk.

De buit is binnen kan je denken. En kort haar is makkelijk te verzorgen. Lang haar heeft meer verzorging nodig.

Het is nog steeds top om in je huwelijk je mooi te blijven maken voor je man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een ex-schoonzusje die altijd heel verzord was, leuke mak-up en mooi lang(er) verzorgd haar.
Toen ze eenmaal getrouwd was verslonsde ze haar verzorging totaal, geen make-up, haar eraf en 25 kilo aankomen...
Ik weet ook de reden niet maar ik denk dat ze dacht dat ze de buit toch nu binnen had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ooit een meisje gehad in 1978 leuk blond meisje 5 jaar later ben ik haar weer is tegen gekomen .ik herkende haar niet eens . ik schrok wel waar was dat leuke blonde meisie gebleven .nu had ze heel kort haar ik denk een kg of 30 erbij .en zo zie ik dat wel meer ..mrj wij mannen kennen er ook wat van .de een gaat 2 kee per week naar de sport school en de ander vreet samen met zijn vrouw een zak schips leeg een wijntje of biertje erbij ,