wat te doen bij overlast van piepkleine mijten in huis die bijten en overal aanwezig zijn ?

ze zijn zwart, bruin en ook lichter van kleur;sommigen groter dan anderen.Zijn dit mijten die door vocht ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Zijn het geen vlooien? Die kan je behandelen met goede vlooien spray maar 't kunnen ook bedwansen zijn, dan moet je prof. Hulp inschakelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt alsof dat je vlooien hebt.
Als het echt alle kamers in je huis zijn, dan zou je kunnen overwegen om een professioneel bedrijf in te schakelen.

Als het beperkt is tot een paar kamers kun je het redelijk zelf aanpakken. Je moet flink stofzuigen, het liefst 2 keer per dag. Verder helpt het als je echt alles stofzuigt (bank, matrassen, plinten, in onder en boven de kasten, enzovoort). Na elke keer dat je stofzuigt moet je de stofzuiger legen/ zak vervangen.

Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar die moet je ook laten behandelen. De dierenarts kan je direct vertellen met welk ongedierte je te maken hebt. En hoe je dit ook uit je huis kunt krijgen.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel niet dat jijzelf vlooien hebt! Maar dat je vlooien in huis hebt. Toen ik het de eerste keer teug las, dacht ik dat het wel duidelijk was, maar toe ik het zo open en bloot zag staan bedacht ik mezelf dat het wel eens heel beledigend kon overkomen. Dat is natuurlijk niet wat ik wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou een bedmijt of bedwants kunnen zijn. Zo zien ze eruit;
Afgeplat lichaam, ovaalvormig, roodachtig van kleur. Grootte 0,4-0,9 cm.
Verbergt zich in slaapkamers in naden kieren of matrasranden.
Schade: Zuigt ’s nachts bloed bij de mens. Vogelmijten kunnen, wanneer een nest verlaten is, ook binnendringen in huizen en bloed zuigen bij mensen. De
beet veroorzaakt huidirritatie. Verspreiden van ziekten is mogelijk.
De bestrijding is zeker niet gemakkelijk;

De bestrijding van de bedwants is een moeizaam en daarom kostbaar proces. De bestrijding zelf neemt slechts een paar uur in beslag. Maar alle kasten en bedden moeten uit elkaar en het beddengoed moet worden gewassen. Bovendien blijft het niet bij slechts een kamer. Alle kamers eronder, erboven en ernaast moeten eveneens worden behandeld. En tot slot moet de behandeling zeker een tot twee keer worden herhaald. De eitjes komen immers na ongeveer 21 dagen uit. De bestrijding van deze insecten kan dan ook het beste worden uitgevoerd door deskundigen.

Heel veel succes gewenst!!