Worden je ogen diepliggender als je ouder wordt?

Dan bedoel ik dus niet huid eromheen die slapper word (hangende oogleden etc) waardoor ze diepliggender kunnen lijken.
Nee, ik bedoel echt dat je oogbollen dieper in hun kassen geduwd worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Alles gaat 'dieper liggen' of eigenlijk 'verzakken' doordat vetweefsel verdwijnt naarmate we ouder worden. We beginnen eigenlijk langzaam al het skelet te worden zoals we allen eindigen tenzij we ons laten cremeren. Dit klinkt wat cru hetgeen uiteraard niet zo bedoelt is maar als voorbeeld dient.

Je ziet nu veel ouderen die het 'jong lijken' willen behouden en er dan opgeblazen uit gaan zien. Dat komt door inspuitingen. Ook zie je vaak die rare junkbeenderen in het gezicht omdat deze ook inzakken. Of vreemd opgespoten lippen omdat de lippen hun vetgehalte verliezen en dunner worden cq naar binnen gaan liggen.
Dit proces gaat bij de ene mens sneller dan de andere overigens. Levenstijl, genen het kan met van alles te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, het lijkt inderdaad alsof de ogen dieper zitten. de huid rondom de ogen wordt iets dunner naarmate je ouder wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar je zegt het LIJKT, is het ook zo?
Ik zie overigens niet hoe een dunnere huid rondom de ogen ervoor zou moeten zorgen dat je ogen diepliggender lijken.
De huid word dunner rond de ogen, het vetweefsel eronder verminderd ook en daardoor valt er meer schaduw in het oog waardoor het nog dieper lijkt te liggen. Ik heb het opgelost met een concealer stick hierin zitten reflecterende deeltjes die het licht weerkaatsen en ben je dat diep liggende effect kwijt.