Pas als het begint te schemeren kan ik me concentreren, wat kan je er aan doen?

Ik heb een groot probleem. Ik kan me pas concentreren als het gaat schemeren/ donker gaat worden en hierdoor kom ik in tijdnood. Ik weet niet wat het is maar het behoorlijk irritant en ik weet niet wat ik eraan moet doen? heeft iemand ook last hiervan of heeft iemand tips/uitleg?
Xx

Weet jij het antwoord?

/2500

Het klinkt misschien gek, maar misschien is het een idee om je beter te concentreren een zonnebril op te zetten. Zo wordt het voor je ogen schemeriger. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ga ergens leren waar je niet direct kan zien of het middag of avond is. Dus een ruimte zonder direct zicht op buiten. De bibliotheek is een goed voorbeeld hiervan. Ik ken het probleem trouwens ook :)

misschien kan je (eerder) de gordijnen dichtdoen.

@Blonde Stier Pas als het begint te schemeren kan ik me concentreren, wat kan je er aan doen ? geen daglicht zien ! zonnebril bibliotheek gordijnen dicht om een hoekje denkend, misschien heb je teveel energie, als dat zo is : maak een 'vermoeiende wandeling / fietstocht' (sport eerst) voordat je gaat leren of misschien ben je wel te moe, als je makkelijk in slaap valt, ga eerst een paar uur slapen, daarna kun je langer/tot later door leren of misschien kun je wel je wekker heel vroeg zetten en 's morgens (om 5 uur ?) verder gaan leren kon me vroeger nooit concentreren, als er een vlieg langs mijn raam vloog was ik al afgeleid. schriftelijk huiswerk wel - leren te veel afgeleid, ik heb nooit een oplossing gevonden, jij wel misschien ! Succes !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100