Pas als het begint te schemeren kan ik me concentreren, wat kan je er aan doen?

Ik heb een groot probleem. Ik kan me pas concentreren als het gaat schemeren/ donker gaat worden en hierdoor kom ik in tijdnood. Ik weet niet wat het is maar het behoorlijk irritant en ik weet niet wat ik eraan moet doen? heeft iemand ook last hiervan of heeft iemand tips/uitleg?
Xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom lukt dit eerder niet?
Slaap je genoeg? Is gordijnen dicht doen een optie? Dan is het ook donker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat herken ik.
Ik ben ook rustiger en kan me beter concentreren als het donker is.
Echt fel licht als het heel zonnig is maakt me zelfs nerveus.
Ik heb op mijn kamer vaak overdag al de gordijnen dicht.
Misschien ben je meer een avondmens.
Ik tenminste wel.
Er zijn tenslotte ook ochtendmensen(of hoe je dat ook noemt)

Antwoorden (4)

Het klinkt misschien gek, maar misschien is het een idee om je beter te concentreren een zonnebril op te zetten. Zo wordt het voor je ogen schemeriger. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ergens leren waar je niet direct kan zien of het middag of avond is. Dus een ruimte zonder direct zicht op buiten. De bibliotheek is een goed voorbeeld hiervan. Ik ken het probleem trouwens ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kan je (eerder) de gordijnen dichtdoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Blonde Stier

Pas als het begint te schemeren kan ik me concentreren, wat kan je er aan doen ?

geen daglicht zien !
zonnebril
bibliotheek
gordijnen dicht

om een hoekje denkend, misschien heb je teveel energie, als dat zo is : maak een 'vermoeiende wandeling / fietstocht' (sport eerst) voordat je gaat leren

of misschien ben je wel te moe, als je makkelijk in slaap valt, ga eerst een paar uur slapen, daarna kun je langer/tot later door leren

of misschien kun je wel je wekker heel vroeg zetten en 's morgens (om 5 uur ?) verder gaan leren

kon me vroeger nooit concentreren, als er een vlieg langs mijn raam vloog was ik al afgeleid. schriftelijk huiswerk wel - leren te veel afgeleid, ik heb nooit een oplossing gevonden, jij wel misschien !

Succes !