wat zijn de oorzaken van vroeg geheugenverlies?

ik heb heel erg vergeetachtig maar ik ben nog niet eens 18 hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeetachtigheid is heel wat anders dan geheugenverlies. Heb je al eens vitaminepilletjes geprobeerd? Omega 3 vetzuren werken heel goed, en zo niet: dan werken ze heel goed als placebo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt stippel

Antwoorden (3)

Misschien probeer je te veel dingen te onthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puberteit. Het hoort bij de puberteit om af en toe dingen te vergeten. Naast dat dit een feit is, is het ook een goede smoes voor je ouders!

In de puberteit is je lichaam geestelijk maar ook lichamelijk aan het ontwikkelen en je hersenen groeien ook nog steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een hoop factoren die een rol kunnen spelen:
_Te weinig slaap
_Vaak dronken
_Blowen
_Je brein niet gebruiken, b.v. dag in dag uit voor de tv hangen.

Je kan je geheugen net als je spieren ook trainnen, kies hier voor de geschikte spelletjes, b.v. memorie, maar sowieso denksport spelletjes, leveren ook een beter geheugen op.